رئیس نظام پزشکی شهرستان دماوند:

بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مطب پزشکان در دماوند همت جمعی را می‌طلبد/ سیستم سلامت به دلیل بی‌توجهی به پسماندهای عفونی خود را نخواهند بخشید

رئیس نظام پزشکی شهرستان دماوند با بیان اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مطب پزشکان در دماوند همت جمعی را می‌طلبد، گفت: سیستم سلامت به دلیل بی‌توجهی به پسماندهای عفونی خود را نخواهند بخشید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی اکبر مرشدی در دومین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مطب پزشکان در توان و قدرت مطب‌ها نبوده و هزینه بسیار سنگینی در پی خواهد داشت و این مسئله همت جمعی می‌طلبد.

وی ادامه داد: کلینیک من که مطلقاً زباله‌ای ندارد نیز هزینه بی خطر سازی و جمع آوری پسماندها را پرداخت می‌کند که چرا که اگر یک کارگر شهرداری از طریق این پسماندها دچار بیماری هپاتیت شود پزشکان و سیستم سلامت به دلیل بی‌توجهی به پسماندهای عفونی خود را نخواهند بخشید.

*جمع‌آوری پسماندهای عفونی برای شهرداری‌ها یک وظیفه اخلاقی است/ بی‌توجی نسبت به جمع‌آوری پسماندهای عفونی مطب پزشکان سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد

رئیس نظام پزشکی شهرستان دماوند گفت: وظیفه جمع آوری پسماندهای عفونی شاید برای شهرداری تعریف نشده باشد اما یک وظیفه اخلاقی برای همه ارگان‌هاست که دست به دست هم و با همکاری این مسئله را حل کنند.

مرشدی بیان داشت: با همت و همکاری شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها این اتفاق خوب رقم بخورد تا در نهایت یک شهر سالم و با کارگرانی سالم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر دهم این دغدغه را خواهد داشت، گفت: اگر زباله مطبی در شهر باقی بماند و بوی نامطبوع بگیرد به شهر آسیب می‌رسد حال ممکن است این وظیفه شهرداری نباشد اما وقتی شهر بوی نامطبوع بگیرد، سلامت را به خطر می‌اندازد.

وی در خاتمه گفت: تقاضا دارم که شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها کمک کنند تا این اقدام رقم بخورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا