بخشدار مرکزی دماوند:

پیشرفت 60 درصدی در پروژه‌های عمرانی روستاهای بخش مرکزی دماوند/ کاهش چشمگیر 25 درصدی در ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی دماوند

بخشدار مرکزی دماوند از پیشرفت 60 درصدی در پروژه های عمرانی روستاها خبر داد و گفت: امسال با کاهش چشمگیر  25 درصدی ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاروزی دماوند مواجه هستیم.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: سال جدید را با موضوعات بحرانی در روستاها و منطقه آغاز کردیم که با توجه به اینکه زیرساخت‌های اولیه، آمادگی نسبی برای مقابله با بحران‌ها را داشت با حداقل مشکلات مواجه شدیم.

وی افزود: بیشترین آسیب را در منطقه دلیچایی را شاهد بودیم که با حضور عوامل مختلف نسبت به بازگشایی مسیر و مهار خطرات رودخانه در منطقه اقدام شد و توانستیم بحران را به حداقل برسانیم.

بخشدار مرکزی دماوند ادامه داد: پس از عبور از این بحران برنامه‌هایی در اواخر سال گذشته برای سال 98 در حوزه‌های عمرانی و مدیریت ارزش‌های اراضی در نظر گرفته شد و روستاها پروژه‌های عمرانی خود را بعد از تعطیلات ایام عید آغاز کردند.

حیدری بیان داشت: در حال حاضر 60 درصد از پروژه‌های عمرانی در روستاهای بخش مرکزی رو به پیشرفت هستند و امید است تا پایان ماه‌ها و روزهای کاری امسال و قبل از شروع فصل سرما به اتمام برسند.

*اهمیت به حوزه اشتغال‌زایی و رونق تولید در روستاهای بخش مرکزی دماوند

وی در خصوص برنامه‌های آتی گفت: یکی از برنامه‌های مهم سال جاری در حوزه اشتغال‌زایی و رونق تولید است و در تلاش هستیم افراد جویای کار که دارای شرایط لازم هستند را شناسایی و آمار آنها را تهیه کنیم.

بخشدار مرکزی دماوند گفت: براساس آمارهای به دست آمده از تعداد افراد تحصیل‌کرده، رشته تحصیلی، شرایط سنی و جنسیت، این افراد در جاهایی همچون شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌ها و حتی دهیاری‌ها که پتانسیل دارند و در چارچوب قوانین به کار گرفته می‌شوند.

حیدری عنوان کرد: علاوه بر اقدام مذکور، شرایطی را برای افراد علاقه‌مند به تولید نیز فراهم کنیم تا در بخش خصوصی فعالیت اقتصادی داشته باشند.

بخشدار دماوند در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار کرد: امسال مقابله بسیار مؤثری در این حوزه از سوی دستگاه‌های مربوطه صورت گرفت و شخص دادستان حضور مستمر و پررنگی در این زمینه داشت.

*ایجاد شرایط نا امن برای سودجویان در ساخت‌وسازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی دماوند در سال جاری

حیدری افزود: سطح مقابله با ساخت‌وسازها بسیار بالا بوده و این باعث ایجاد شرایط نا امن برای ساخت و سازهای غیرمجاز شد، اما این تخلفات همچنان ادامه داد و برخی سودجویان که به صورت انبوهی و هکتاری زمین‌ها را خریداری کرده‌اند نقش اصلی را در این خصوص دارند.

وی بیان کرد: با شناسایی‌های صورت گرفته دادستانی در صدد است در چارچوب قوانین با سودجویان برخورد جدی صورت دهد، براساس گزارشات دهیاری‌ها طی سال‌های گذشته با کاهش چشمگیر 20 تا 25 درصدی در ساخت و سازهای غیرمجاز روبرو شدیم.

*تعدادی از روستاهای بخش مرکزی دماوند در گذشته مشکل اساسی آب شرب داشتند/ بهره‌برداری از چاه آب شرب روستای اوچونک دماوند

بخشدار مرکزی دماوند در مورد آب شرب روستاها گفت: چند روستا در گذشته مشکل اساسی آب شرب داشتند که امسال این مشکل رفع شد، مثل روستای اوچونک که حالا چاهی که حفر شده به بهره‌برداری رسیده است.

*راه‌اندازی تأسیسات بهره‌برداری چاه آب شرب روستای زان

وی تصریح کرد: همچنین چاهی برای روستای زان حفر شده است و قول بهره‌برداری از آن تا 15 تیرماه نیز محقق شد و تأسیسات مورد نیاز روی چاه نصب شد.

بخشدار مرکزی دماوند تصریح کرد: یکی از پروژه‌های دیگر مجتمع آبرسانی شلمبه خواهد بود که با این اتفاق مشکل آبرسانی به اسلام آباد، وادان، دشت پایین و بالا، چهار روستای منطقه رفع می‌شود.

پروژه مجتمع آبرسانی شلمبه در مرحله قول تخصیص اعتبار است/ پروژه مجتمع آبرسانی شلمبه بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی افزود: تا پایان سال با جذب بودجه مورد نیاز این پروژه نیز آغاز خواهد شد، شرکت آبفای روستایی 5 میلیارد اعتبار برای پروژه مجتمع آبرسانی شلمبه پیش‌بینی کرده است که طی جلسات فرماندار با معاون وزیر نیرو، قول تخصیص این اعتبار به شهرستان داده شده است.

*اعتبارات عمرانی با توجه به مشکلات اقتصادی به صورت قطره چکانی به روستاها تزریق می‌شود

حیدری تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده برای کشور، اعتبارات عمرانی به صورت قطره چکانی به روستاها تزریق می‌شود، اما امید است آنچه که پیش‌بینی شده محقق شود.

وی پایان تصریح کرد: ماهانه از طریق ارزش افزوده به روستاها بودجه‌های عمرانی تزریق می‌شود و امیدواریم با تلفیق آن با درآمدهای روستایی شاهد پروژه‌های عمرانی خوبی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا