وقف زمین یک میلیارد تومانی برای مرکز فرهنگی و قرآنی در دماوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: یک نیکوکار دماوندی قطعه زمینی به مساحت ۳۳۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد تومان در این شهرستان وقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد اشرفی در گفت‌وگویی اظهار داشت: حاجیه “فاطمه بابایی” واقف نیک اندیش، این قطعه زمین را به نیت نشر فرهنگ اهل بیت (ع) با اولویت عید غدیر، نیمه شعبان، سایر اعیاد اسلامی و موضوعات فرهنگی و قرآنی وقف کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این وقف که هدیه همسر این بانو بود به عنوان مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) وقف شد؛ این واقف نیک اندیش که جانباز ۲۵ درصد هشت سال دفاع مقدس، دانش آموخته حوزه علمیه، خواهر شهید والامقام باقر بابایی و مادر شهید مظلوم خاطره بابایی است.

وی ادامه داد: وقف میراثی ماندگار و اقدامی خداپسندانه است که هم نام و هم کار خوب انسان را باهم حفظ می‌کند و کمک بزرگی در توسعه عمران، آبادانی فرهنگی و دینی در شهرها و روستاهاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دماوند یادآور شد: این هشتمین وقف سال جاری در شهرستان دماوند است که حدود هشت میلیارد تومان ارزش آن است.

وی با بیان اینکه عمده موقوفات شهرستان مربوط به برگزاری عزاداری امام حسین (ع) و ایام سوگواری محرم می‌باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان دماوند رو به توسعه است، تقویت حوزه‌های مختلفی همچون درمانی، آموزشی، کمک به نیازمندان و فقرا، حمایت از معلولان، اشتغال، قرآن و دیگر بخش‌های اجتماعی یک ضرورت است که می‌توان از موقوفات بهره برد اما در شهرستان این کمبود در بخش وقف احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا