فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند:

برگزاری برنامه‌های متنوع هفته حجاب و عفاف در دماوند/ اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب در دماوند برگزار می‌شود/ افراد خود فروخته‌ تحت تأثیر فضای تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند از برگزاری برنامه‌های متنوع هفته حجاب و عفاف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  سرهنگ روح‌الله عرب ضمن تبریک دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: هفته جاری ضمن قرار گرفتن در دهه کرامت با هفته عفاف و حجاب همراه شده است، عفاف زمینه تاریخی در ایران اسلامی دارد چرا که در چنین روزهایی در 21 تیرماه 1315 شمسی در مسجد گوهر شاد فاجعه ای رخ داد که بالغ‌بر دو هزار نفر از هموطنان به شهادت رسیدند به مردم به دلیل طرح تغییر لباس آیت الله سید حسین بومی در مسجد تحصن کرده بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه رضا خان با نهادینه کردن فرهنگ کشف حجاب دنبال بهانه‌ای بود از این فرصت سوءاستفاده کرد و روحانیت و زنان محجبه‌ای که در مسجد جمع شده بودند را به شهادت رساند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند گفت: هفت عفاف فرصتی است که فرهنگ عفاف و حجاب نهادینه‌سازی گردد و در راستای تقویت هویت زن مسلمان ورود پیدا کرد.

عرب خاطرنشان کرد: هفته عفاف با دهه کرامت عجین شده و در این در حالی است که هفته کرامت از تولد حضرت معصومه که خود سرلوحه حجاب و عفاف برای مسلمانانی که دل در گرو اهل بیت دارند می‌باشد، آغاز می‌گردد.

*حضرت معصومه (س) یکی از الگوهای زنان مسلمان است/ هفته عفاف و حجاب با محوریت اجتماعات مردمی به عنوان مدافعان حریم خانواده نامگذاری شده است

این مقام مسئول بیان داشت: حضرت معصومه (س) یکی از الگوهای زنان مسلمان است چرا که ایشان تربیت یافته مکتب اهل بیت بوده و در زمینه موضوعات مرتبط با علم زنی عالم هستند، ضمن اینکه در راستای حفظ حجاب خود و اشاعه ترویج فرهنگ ناب اسلامی که برگرفته از زندگی اهل بیت می‌باشد اقدامات بسیاری داشته و بر این موضوع تاکید فراوان کرده‌اند.

عرب عنوان کرد: هفته عفاف و حجاب در سال 98 با محوریت اجتماعات مردمی به عنوان مدافعان حریم خانواده نامگذاری شده و اهداف این مسئله در راستای ترویج عفاف، حجاب و پیشگیری از آسیب‌های بی بند باری در جامعه شکل گرفته است.

*افراد خود فروخته در تلاش دارند تا حجاب و عفاف را در جامعه کمرنگ کنند

وی تاکید داشت: از دهه دوم انقلاب با توجه به فشارهای سیاسی برخی افراد خود فروخته در داخل کشور تاکید و تلاش دارند تا حجاب و عفاف را در جامعه کمرنگ کنند، افرادی همچون مسیح علینژاد با ضعف دینی و عقایدی سست با کمرنگ جلوه دادن حجاب به این مقوله دامن می‌زنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: باید در این ایام تاکید کنیم که زنان متدین و محجبه با اختیار کامل نسبت به حجاب و مسائل مربوطه ورود پیدا کرده‌اند و ما وظیفه داریم ضمن ترویج و تحکیم موضوع از زنان محجبه حمایت کنیم.

عرب گفت: تقویت اعتماد به نفس در زنان محجبه، ایجاد زمینه همکاری و هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادها در زمینه حجاب، فرهنگ سازی گفتمان سبک زندگی عفیفانه، ترویج سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه و مقابله با هجمه های پیش‌بینی شده توسط دشمن در رابطه با کشف حجاب از جمله اهداف مهمی است که در این ایام با همکاری همه مسئولین شهرستان بر آن تاکید خواهیم داشت.

*جامعه مردان نیز در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب حمایت داشته باشند

وی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب در پارک خانواده شهرک فرهنگیان گیلاوند، اظهار داشت: جلساتی در این راستا با محوریت عفاف و حجاب با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و برنامه‌هایی نیز تنظیم گردید و از این رو در 19 تیر ماه سال جاری شاهد تجمع تمامی مردان و زنانی که دل درگرو انقلاب دارند در شهرستان دماوند خواهیم بود و انتظار می‌رود، جامعه مردان نیز در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب حمایت داشته باشند چرا که این از جمله برنامه‌های کلان کشوری است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند بیان کرد: در حوزه‌های مقاومت بسیج خواهران در شهرستان دماوند برنامه‌هایی اجرا می‌شود که بالغ‌بر 40 میلیون تومان برای اجرای آن هزینه شده است، دفتر امام جمعه، سپاه، فرمانداری و شهرداری دماوند نیز در این زمینه یاری رسانده‌اند.

*برخورد با افراد بی‌حجاب یک موضوع اجتماعی است/ افراد خود فروخته‌ تحت تأثیر فضای تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند

عرب تصریح کرد: برخورد با افراد بی‌حجاب یک موضوع اجتماعی است که در سطح شهر باید فرهنگ‌سازی شود، مقابله با بی‌حجابی اقداماتی سلبی نخواهد بود، در این راستا مقام معظم رهبری به نکته‌ای اشاره داشته‌اند که می‌فرمایند امر به معروف کنید و بگذرید، و جامعه باید به صورت یک پویش به این موضوع بپردازند.

وی تاکید کرد: ما از فرهنگ غنی ایرانی و فرهنگ اسلامی برخورداریم و افرادی که در این بین بدحجاب‌اند قطعاً از سواد کافی در زمینه مسائل معنوی، اسلامی و فرهنگ گذشته ایرانی برخوردار نیستند و تنها افراد خود فروخته‌ای هستند که تحت تأثیر فضای تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند در خاتمه تصریح کرد: تاکنون هزینه‌های بسیاری برای از بین بردن ارزش‌ها و تهاجم فرهنگی صرف گردیده که باید برای مقابله با آن و حفظ ارزش حجاب و عفاف بیش از این هزینه شود و نباید به سمت فرافکنی کشیده شود، همه ما وظیفه دفاع از ارزش‌های عفاف و حجاب را داشته که این دفاع در مقابل تهاجم‌های فرهنگی خود هزینه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا