دهیار روستای چنار شرق دماوند:

طراحی المان سیمرغ پرواز برای میدان پرواز روستای چنار شرق دماوند/ راه‌اندازی و تجهیز خانه هلال‌احمر روستای چنار شرق

دهیار روستای چنار شرق دماوند از طراحی المان سیمرغ پرواز برای میدان پرواز روستای چنار شرق  خبر داد و گفت: خانه هلال احمر روستای چنار شرق راه‌اندازی و تجهیز شده است.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده اظهار داشت: برای میدان پرواز که در مسیر سایت پرواز قرار دارد، المان سیمرغ پرواز طراحی شده است که حدود 45 روز اجرای آن به طول انجامید و هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان در برداشت.

وی از راه‌اندازی و تجهیز خانه هلال احمر روستای چنار شرق خبر داد و گفت: این ساختمان اداری با حدود 80 متر بنای مفید دارای دو بخش می‌باشد که بخشی از آن مربوط به ساختمان امدادی استو حدود 100 میلیون تومان نیز هزینه انجام این پروژه می‌باشد.

*بهره‌برداری از ساختمان چند منظوره درآمدزا با عنوان گردشگری و تولیدی در روستای چنار شرق

دهیار روستای چنار شرق دماوند گفت: ساختمان چند منظوره درآمدزا با عنوان گردشگری و تولیدی از دیگر پروژه‌های این روستا می‌باشد که طبقه همکف آن حدود 200 متر زیر بنا سالن تولید در آن قرار دارد و طبقه دوم آن نیز سه سوئیت 40 متری و یک 80 متری برای گردشگران تعبیه شده و در مرحله نهایی می‌باشد و آماده بهره‌برداری است؛ این سوئیت‌ها دارای تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز می‌باشد.

*راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی در روستای چنار شرق/ ایجاد فضای سبز جهت تفریح کودکان با راه‌اندازی بوستان روستایی در چنار شرق

محمدی بیان داشت: راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی نیز از دیگر پروژه‌های گردشگری روستای چنار شرق می‌باشد که با همت بخش خصوصی در زمینی به مساحت 700 مترمربع در دست اجراست و تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است.

وی در خصوص دیگر طرح‌های عمرانی روستای چنار شرق عنوان کرد: بوستان روستایی از جمله این طرح‌هاست که در حال اجرا می‌باشد، دیوارکشی و محوطه‌سازی آن انجام می‌شود، قراردادی برای ایجاد فضای بازی کودکان نیز منعقد شده و انشالله تا ماه آینده تحویل می‌گردد.

*مشکلات عدم اعطای مجوز نسبت به راه‌اندازی دامداری در روستای چنار شرق/ در حال حاضر مرکز پرورش و نگهداری گاو و بز روسی در روستای چنار شرق فعالیت دارد

دهیار روستای چنار شرق دماوند افزود: در جهت رونق تولید طرح‌هایی همچون راه‌اندازی دامداری نیاز به کارشناسی دارد که مجوز به آنها اعطا نمی‌شود و از مسئولان خوستار رفع موانع تولید هستیم.

در حالی که این واحدهای تولیدی برای جوانان منطقه اشتغال ایجاد می‌کند دو دامداری در این روستا که مربوط به پرورش و نگهداری گاو و بز روسی می‌باشد، مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: نزدیک به 1700 هکتار اراضی کشاورزی در روستای چنار شرق وجود دارد که کم و بیش شاهد ساخت و سازهای غیرمجازی در این اراضی بوده‌ایم.

*در حال حاضر با مشکلات تامین زمین برای سایت پاراگلایدر چنار شرق مواجه هستیم/ پیشنهاد تاسیس شرکت تعاونی برای خرید زمین سایت پاراگلایدر چنار شرق

این مقام مسئول بیان داشت: فعلاً زمینی برای پاراگلایدر نداریم و اکثر زمین‌ها به صورت شخصی می‌باشد، به افرادی که از پاراگلایدر استفاده می‌کنند پیشنهاد شده که شرکت تعاونی تأسیس کنند و با آورده خود زمین مناسبی برای پرواز خود خریداری کنند اما تاکنون این امر میسر نشده است.

*آمادگی دهیاری روستای چنار شرق جهت ساماندهی منطقه دریاچه تار/ طی سال جاری حدود 700 درخت مسیر دریاچه تار کاشته شده است

دهیار روستای چنار شرق دماوند گفت: در نزدیکی این روستا با 230 خانوار جمعیت دریاچه تار که یک منطقه ملی می‌باشد قرار دارد که در راستای افزایش امکانات این منطقه اقداماتی صورت گرفته از جمله آن ایجاد سرویس بهداشتی برای ورودی دریاچه و توزیع پلاستیک زباله برای جمع‌آوری مناسب زباله‌ها می‌باشد.

محمدی گفت: دهیاری طی سال جاری حدود 700 درخت در مسیر این دریاچه کاشته و در صورت واگذاری این منطقه به روستای چنار شرق اقداماتی در جهت ساماندهی انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا