رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران:

دست‌های پشت پرده مانع ایجاد میدان عرضه دام و طیور در دماوند/ قیمت مصوب مرغ در دماوند با قیمت واقعی متفاوت و به دلخواه است

رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران با بیان اینکه دست‌های پشت پرده مانع ایجاد میدان عرضه دام و طیور در شهرستان دماوند است، گفت: قیمت مصوب مرغ در دماوند با قیمت واقعی متفاوت و به دلخواه می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، بهمن حسن بیگی در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: در زمینه محصولات کنستانتره و رب گوجه فرنگی از سردخانه‌ای مشکل تاریخ مصرف گذشته بودن و فساد مطرح است، نظر کارشناسان دانشگاه شهید بهشتی تهران و معاونت غذا و دارو این است که رب‌ها کپک زده و غیرقابل مصرف هستند که باید معدوم شوند.

وی افزود: اقدامات قانونی در دو مرحله باید انجام شود که یک مرحله شامل تهدید علیه بهداشت عمومی است که پرونده آن در شعبه پنجم دادسرا در حال رسیدگی است، از سوی دیگر عرضه مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی مطرح است که پرونده آن نزد تعزیرات است که اقدامات قانونی در خصوص ضبط و پلمب آن انجام شد تا به مرحله صدور رأی برسد.

رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران ضمن اشاره به اجرای گشت‌های مشترک افزود: برخی از کنستانتره‌ها داخلی و برخی خارجی هستند که در هر دو مورد تعدادی از تولیدات تاریخ گذشته هستند، سال تولید 2016 است و طبق نظر دانشگاه این محصولات قابل تبدیل نیستند، با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد دانشگاه در رابطه با این کشفیات و اقدامات لازم با تعزیرات مکاتبه کند.

حسن بیگی عنوان کرد: درباره این شرکت متخلف تولید آب میوه نیز در پی دستور تعزیرات پلمب شده و پیگیر پرونده است و باید کالای موجود در این شرکت تعیین تکلیف شود؛ طبق ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه‌های کاشف نظر خود را در خصوص قاچاق بودن کالاها اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق نظر صنعت و معدن و بهداشت، کالاها قاچاق نیستند و موضوع به تاریخ گذشته بودن مقداری از کالاهای داخلی و خارجی مربوط است که درصدد تمدید کردن کالاهای تاریخ گذشته بودند.

رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران گفت: سابقاً مقداری از این کالاها تمدید شد و نظرشان بر این بود که آزمایشگاه‌های همکاری که خودشان دارند این محصولات را به مدت یکسال تمدید کنند که مورد تأیید تعزیرات قرار نگرفت.

حسن بیگی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز اعلام کرد که این کالاها قابل تمدید نیستند و باید اقدامات قانونی در خصوص ضبط کالای تاریخ گذشته صورت گیرد، شرکت مربوطه فعلاً پلمب است تا گزارش تکمیلی از دانشگاه به تعزیرات ارسال شود.

وی افزود: بین سازمان حمایت از مصرف کنندگان و جهاد کشاورزی در خصوص قیمت جو و قیمت اولیه مرغ از کشتارگاه تا مصرف کننده اختلاف نظر وجود داشت زیرا قیمت نهاده‌ها افزایش یافته بود و مرغداران قیمت را نمی‌پذیرفتند.

رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران بیان کرد: با توجه به اینکه امکانات جذب سرمایه در حوزه طیور و دام وجود ندارد، یک دهه گذشته برای احداث میدان دام پیگیری کردم اما از همان زمان دست‌هایی در کار بود که مانع ایجاد این میدان می‌شدند.

حسن بیگی ادامه داد: در خصوص مسئله مذکور فرمانداری را مقصر میدانم، در جلسات بیان کردن اقداماتی که باید انجام شود کفایت نمی‌کند و تشکیل نشدن این‌گونه جلسات بهتر است، زیرا هر کسی باید وظیفه قانونی خود را انجام دهد.

وی گفت: یک دهه گذشته ایجاد میدان میوه مرکزی و دام و طیور پیگیری شد، اما هنوز به دنبال سرمایه‌گذار هستیم و در نهایت عملاً این موضوعات منتفی شدند.

رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران بیان کرد: دست‌های پنهان مانع رشد این شهرستان شده است، فرمانداری باید پیش‌قدم شود و دستگاه‌های نظارتی و متولی امر را مجاب کرده و اقدامات قانونی را به عمل آورد.

حسن بیگی تصریح کرد: شخصی در گذشته مسبب افزایش قیمت بود، دو نفر دام را وارد شهرستان می‌کردند و به قیمت دلخواهشان عرضه می‌کردند، برای این موارد پرونده تشکیل شد اما باید دید که چه دست‌های پنهانی در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: این موضوعات باید توسط شخص فرماندار پیگیری شود و در کمیسیون هماهنگی به طور جدی در شهرستان مورد توجه قرار گیرد، امروز همه باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند و توپ را در زمین کسی دیگر نیاندازند در غیر اینصورت باید پست خود را تحویل دهد.

رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران ادامه داد: در تهران دولت قیمتی مصوب را برای مرغ ثابت نگه می‌دارد اما در این شهرستان قیمت مصوب با قیمت واقعی متفاوت و به دلخواه است، باید اقدامات اساسی و ریشه‌ای برای جذب مرغ در شهرستان صورت گیرد تا بتوانیم مرغی که قیمت مصوب دولت را دارد تهیه کنیم و بعد توزیع و نظارت کنیم، وقتی مرغی وجود ندارد باید بر چه چیزی نظارت کنیم.

حسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مهاجران و توریست‌ها به دماوند گفت: علاوه بر اینکه مردم این شهرستان از نان به عنوان قوت لایموت استفاده می‌کنند؛ مهاجران، خوش‌نشینان و توریست‌ها نیز طبیعتاً نان‌های دماوند را تهیه و به استان‌های دیگر همچون مازندران و گلستان می‌برند، از این رو باید مشکلات موجود در این حوزه رفع شوند.

وی بیان کرد: پیشنهادات لازم به فرمانداری داده شده است تا در سطح شهرستان دماوند، پردیس و فیروزکوه طرحی که در تهران نیز اجرا شده است در این نقاط نیز پیاده شود.

رئیس تعزیرات حکومتی شرق استان تهران عنوان کرد: آمارهایی از نانوایی‌هایی که بسته هستند و وجود خارجی ندارد اما آرد دریافت می‌کنند به دستمان رسیده است، این مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم تا به صورت رندوم و نامحسوس مقصد آردها پیگیری شوند.

حسن بیگی در پایان گفت: پلیس راهور و نیروی انتظامی تردد آرد با بارنامه را مورد توجه قرار می‌دهند و دستور توقیف حاملان آردها به خارج از منطقه صادر خواهد شد تا به آرد این منطقه و سهمیه آن سامان داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا