معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند:

اختصاص ۱۸ مکان جهت عرضه میوه شب عید در دماوند/ بیش از 200 تن سیب و پرتقال شب عید در دماوند توزیع‎‌ می‌شود/ دوشنبه بازار بعد از تعطیلات عید نوروز در حوالی مسکن مهر گیلاوند جانمایی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص ۱۸ مکان جهت عرضه میوه شب عید در این شهرستان، گفت: دوشنبه بازار بعد از تعطیلات عید نوروز در حوالی مسکن مهر گیلاوند جانمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فاطمه فرزام در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دماوند ویژه شب عید در سالن جلسات فرمانداری با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: از امروز 90 تن سیب و 112 تن پرتقال در سطح شهرستان دماوند توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت سیب زرد و قرمز دماوند 7000 تومان و قیمت پرتقال 4200 تومان تعیین شده است که در 18 مرکز توزیع می‌شوند، گفت: تعداد ناظرین هنوز مشخص نشده اما با وجود کمبود نیرو یک ناظر حتماً در محل مستقر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: مدتی گوشت توزیع نمی‌شد و همچنان مشکلات به قوت خود باقی است، شرکت دام استان تهران گوشت توزیع نکرده از این رو نه تنها دماوند بلکه سایر شهرستان‌های استان با این مشکل مواجه هستند.

فرزام با تاکید براینکه علیرغم فشارهایی که ایجاد کردیم هنوز گوشت گرم و منجمد از سوی شرکت دام استان توزیع نشده است، گفت: مهم‌ترین مشکل در ثبات قیمت مربوط به نظارت است، از آنجا که نظارت دقیق در سطح بازار انجام نمی‌شود شاهد این مشکلات هستیم، اگر متولیان نظارت به صورت دقیق‌تر این اقدام را انجام دهند قیمت‌ها قابل کنترل است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ادارات متولی برنامه مدونی برای نظارت بر اقلام بازار ندارند و لازم است این موضوع پیگیری و برنامه تهیه و اعلام شود، گفت: طی روزهای گذشته تعدادی از دست‌فروشان جمع‌آوری شدند، اما جمع‌آوری خرده فروشان و دست‌فروشان باید از طریق شهرداری دماوند انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند در ادامه گفت: ساماندهی دست‌فروشان مهم است اما با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال و اینکه برخی از مردم از این طریق کسب روزی می‌کنند، شهرداری نیز شاید چندان مایل به جمع‌آوری آنها نیست.

*دوشنبه بازار بعد از تعطیلات عید نوروز در حوالی مسکن مهر گیلاوند جانمایی می‌شود/ مکان فعلی نمایشگاه بهاره در دماوند مناسب و در شان مردم نیست

فرزام بیان کرد: مکانی برای دوشنبه بازار تعیین شده که می‌تواند مکانی مناسب برای کسب روزی دستفروشان باشد که با راه‌اندازی این مکان مشکل مذکور نیز رفع می‌شود.

وی افزود: در مجموع شهرداری دماوند مکانی را برای دوشنبه بازار در مسکن مهر گیلاوند جانمایی و اعلام کرده است که هنوز آماده نشده و بعد از تعطیلات عید نوروز که هوا گرم‌تر می‌شود آماده‌سازی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: شهرداری دماوند هر ساله مکانی را برای نمایشگاه بهاره مشخص کرده و تحویل اصناف می‌دهد اما مکان نمایشگاه مناسب نیست و اصلاً شرایط مناسبی ندارد و شرایط غرفه‌ها به هیچ عنوان در شان مردم دماوند نیست.

فرزام ادامه داد: این موضوع باید از طریق اتاق اصناف پیگیری می‌شد که در این خصوص اما اصناف پیگیری و برخوردی نکرد، در نمایشگاه‌های بعدی حتماً نسبت بر مکان نمایشگاه نظارت خواهیم کرد.

*فرمانداری نسبت به راه‌اندازی بی‌رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایستادگی و از حقوق کاسبان محلی دفاع می‌کند/ از طریق استانداری تهران پیگیر دادن مجوز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط اتاق اصناف شهرستان دماوند هستیم

وی عنوان کرد: مشکل رشد بی‌رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعطیلی کسبه خرد اعلام شده است و فرمانداری بر سر این موضوع ایستادگی کرده و به هیچ عنوان با افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای موافق نیستیم.

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه مجوز فروشگاه‌ زنجیره‌ای از طریق اتاق اصناف کشور صادر می‌شود، بیان کرد: طی جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد این موضوع از طریق استانداری تهران در دست پیگیری است؛ هر چند پیشتر این مجوز شهرستانی بوده است؛ اما متأسفانه در حال حاضر مجوزها کشوری است و اتاق اصناف شهرستان براساس قانون نمی‌تواند کاری کند و  در حال حاضر مسئولان در حال پیگیری و رفع مشکل هستند.

فرزام با بیان اینکه اخیراً اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور اعلام مذاکره با فرمانداری شهرستان دماوند کرده است تا برای این موضوع تصمیم‌گیری شود، گفت: برای سال آینده طی جلسه با اتحادیه فروشگاه رنجیره ای کشور به یک جمع‌بندی خواهیم رسید در کل سیاست فرمانداری این است که به هیچ عنوان با افزایش تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای موافق نیست و قطعاً از حقوق کاسبان محلی دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا