رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند

مسجد ثارالله(ع) شهرک فاطمیه دماوند جهت تکمیل نیازمند کمک خیران است/ وقف 2280 مترمربع زمین جهت احداث مسجد در شهرک فاطمیه دماوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با بیان اینکه مسجد ثارالله(ع) شهرک فاطمیه جهت تکمیل نیازمند کمک خیران می‌باشد، گفت: 2280 مترمربع زمین جهت احداث مسجد در شهرک فاطمیه دماوند وقف شده است.

 حجت الاسلام احمد اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: مسجد ثارالله(ع) در شهرک فاطمیه از سال 96 تأسیس شد و یک زوج همدانی که ساکن تهران هستند قصد داشتند زمینی به مساحت 600 متر را برای این موضوع به بنیاد مسکن بدهند.

وی افزود: شهرک فاطمیه را بنیاد مسکن بنیان‌گذاری کرده است و هنوز هم تکلیف خدمات‌دهی آن واضح و روشن نیست، ظاهراً باید به روستای حصار خدمات‌دهی کند و مجوز دهد و از سوی دیگر شهرداری این منطقه را جزو شهر می‌داند، به همین علت آن‌طور که باید شاهد ساماندهی و نظافت روستای حصار نیستیم.

وی ادامه داد: این زوج همدانی با هدف ساخت مسجد ثارالله مراجعه و وقف نامه تنظیم شد، بنیاد قبلاً صورت جلسه‌ای داشته و باید این محله و شهرک فاطمیه 2280 متر زمین مسجد می‌داشت، اما بعداً گفتند که 600 متر بیشتر زمین داده نمی‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند عنوان کرد: با تلاش‌ها و مکاتبات اوقاف و زوج خیر، این زمین به نام مسجد احیا و وقف نامه در اوقاف تنظیم شد، امور مساجد نقشه مناسبی تهیه کرد که شامل 5-6 طبقه در 500 متر زیربنا بود.

اشرفی گفت: برای این پروژه تا دو سال اخیر حدود 500 میلیون تومان هزینه شد که شامل فونداسیون بسیار محکمی است، با دست خالی و تلاش‌های بسیار یک طبقه ساخته شده و در حال حاضر می‌توان در آن نماز اقامه کرد.

وی گفت: متأسفانه توانایی مالی برای برق کشی مسجد وجود ندارند، مسجد فاقد گاز و آب است و به علت فاصله مسجد با مرکز شهر،‌ معتادان و کارتن خواب‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، لذا رفع این مشکلات حمایت دهیاری و شورای روستای حصاربالا و نیز شهرداری و بنیاد مسکن را می‌طلبد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان کرد: در این منطقه 700 خانوار زندگی آپارتمانی دارند که غیربومی هستند و خدمات فرهنگی و مدرسه وجود ندارد، شب‌ها تاریک است و مشکلات امنیتی وجود دارد.

اشرفی تصریح کرد: از خیرین و مسئولان درخواست می‌شود حداقل نسبت به تکمیل مسجد اقدام کنند، اگر اقدامات فرهنگی صورت نگیرد معضلات و مشکلات افزایش می‌یابد.

اشرفی عنوان کرد: همچنین امور مساجد، اداره اوقاف و امور خیریه هیات امنا حمایت‌هایی کرده‌اند و علاوه‌بر این مرکز محرومیت‌زدایی سپاه 100 میلیون تومان اختصاص داد،‌ اما همچنان برای تکمیل مسجد نیاز به حمایت‌های مالی و معنوی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا