معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند:

مرکز جمع‌آوری متکدیان در شهرستان دماوند دایر شود/ گرمخانه‌ای برای کارتن خواب‌ها در دماوند باید توسط شهرداری‌ها راه‌اندازی شود

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه مرکز جمع‌آوری متکدیان در این شهرستان دایر شود، گفت: ایجاد گرمخانه‌ای برای کارتن خواب‌ها در دماوند باید توسط شهرداری‌ها اجرایی گردد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  شاهرخ جهانشاهی در نشست هماهنگی امور شهری و روستایی شهرستان دماوند در ساختمان شماره ۲ شهرداری دماوند در منطقه گیلاوند اظهار کرد: حضور متکدیان چهره بصری شهر را مخدوش می‌کند، یکی از وظایف شهرداری به ویژه شهرداری مرکز شهرستان این است که مرکزی را دایر کند و متکدیان براساس نوع تکدی گری به دستگاه‌ها، نهادهای حمایتی، فرمانداری و نیروی انتظامی ارجاع داده شوند.

وی افزود: در دماوند نامه‌های متعددی از استانداری می‌رسد و ما به سبب تعداد کم متکدیان در دماوند از آنها چشم پوشی و مماشات می‌کنیم، اخیراً نامه‌ای در خصوص ایجاد گرمخانه برای کارتن خواب‌ها به دستمان رسیده و این مهم بهشهرداری‌ها اعلام شده است.

*شهر دماوند اغلب درگیر متکدیان پاکستانی است

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: موضوع مذکور را کمتر به استان اعلام می‌کنیم، اما شهرستان و شهر دماوند اغلب درگیر متکدیان پاکستانی است که این مهم باید از طریق مراجع قضایی اجرا شود و دیپورت شدن آنها نیاز به حمایت قضایی دارد زیرا یک بار آنها را دستگیر کردیم و یک مینی بوس به ورامین برده شد اما تحویل گرفته نشدند.

جهانشاهی عنوان کرد: در خصوص اتباع خارجی قانون مشخص کرده که اتباع بدون مجوز حق اشتغال ندارند و تفاوتی ندارد که در کدام حوزه باشند، افراد مجاز نیز باید دارای کارت کار باشند که این نیز یک امر قانونی است و شهرداری‌ها وبخشداری‌ها باید در این زمینه کمک کنند زیرا نسبت به سهمیه ابلاغی استان کمی عقب هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت کلانتریها و تاکید استاندار در این رابطه، طی جلسه‌ای که روز چهارشنبه برگزار میشود، شهرداران و رئیس شورا باید حضور داشته باشند تا این موضوع تعیین تکلیف شود و اتفاقاتی که در سطح شهرستان افتاده به استاندار اعلام شود.

*براساس ماده 11 قانون تکالیف همه دستگاه‌ها از لحاظ نیرو و امکانات برای انتخابات مشخص شده است

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به انتخابات گفت: براساس ماده 11 قانون تکالیف همه دستگاه‌ها از لحاظ نیرو و امکانات مشخص شده است، دستگاهها و شهرداران مکلفند تمامی مراحل حین، قبل و بعد از انتخابات را پوشش دهند.

جهانشاهی تصریح کرد: نصب دوربین‌های مدار بسته شهری نیز یک تکلیف و مصوبه شورای تامین است و مقرر شده است که دستگاهها تا خردادماه این مهم را اجرایی کنند، دستگاهها باید این وظیفه را از استان پیگیری کنند تا به هر شکلی که شده اجرایی شود.

*نصب دوربین‌های مدار بسته شهری برای شهر رودهن بسیار حائز اهمیت است

وی بیان کرد: این موضوع مخصوصا برای شهرداری رودهن بسیار حائز اهمیت است زیرا در محور مواصلاتی قرار دارد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در خصوص سکونت شهرداران نیز بیان کرد: طبق نامه هایی که از استان رسیده این موضوع باید به طور رسمی و قانونی حتما اجرایی شود و شهرداران مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا