مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی:

مخالفت عده‌ای از مسئولان کشوری با هرگونه حمایت سیاسی و اقتصادی از گروه‌های مقاومت/ راه رسیدن به عزت ملی سر مقصود نهایی هر کشوری است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به مخالفت عده‌ای از مسئولان کشوری با هرگونه حمایت سیاسی و اقتصادی از گروه‌های مقاومت، گفت: راه رسیدن به عزت ملی،سر مقصود نهایی هر کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  مهدی خطیب دماوندی طی سخنرانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از مسئولان در دستگاه‌های مختلف کشور همچنان بر این باورند که کمک و همراهی ایران به کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت مغایر مصالح کشور است و با به کارگیری نابجا و ناصحیح از این عبارت که «چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است!» با هرگونه حمایت سیاسی و اقتصادی از گروه‌های مقاومت مخالفت می‌کنند.

وی افزود: در حالی که آقایان نمی‌دانند پشتیبانی از دولت‌های اسلامی و جبهه مقاومت کاملاً منطبق با روح و متن نظام حقوقی و سیاسی کشور است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول متعددی همچون بند 16 اصل سوم، اصل یازدهم و اصل یکصد و پنجاه و چهارم، در زمره نگاه امت محور خود قوای سه گانه و در رأس آن دولت را مکلف به حمایت از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین نموده است.

خطیب دماوندی گفت: شاید در نگاه خوش‌بینانه، تنهاترین دستاورد برجام اثبات “بدعهدی” آمریکا به کسانی بود که راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را در ارتباط و تعامل با کدخدا می‌دانستند. حال که وقاحت آمریکا به جایی رسیده است که به خود اجازه می‌دهد رهبر یک کشور 80 میلیون نفری را تحریم کند و با تحریم وزیر امور خارجه به دستگاه دیپلماسی کشورمان توهین نماید.

وی عنوان کرد: برای بار چندم از مسئولان دولتی و غیردولتی می‌خواهیم تا این بار واژه مقاومت را در قبال سیاست‌های داخلی و خارجی فهم کنند و از دل باختگی و دلبستگی به آمریکا و هم پیمانانش دست کشیده، نگاه خود را به توان نیروهای داخلی معطوف سازند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تاکید داشت: ما معتقدیم که راه رسیدن به عزت ملی که سر مقصود نهایی هر کشوری است؛ تنها و تنها از طریق عملکرد مردم و مسئولان همان کشور محقق خواهد شد. عزت ملی نشئت گرفته از اقتدار ملی است. این اقتدار امری نیست که سایر دولت‌ها آن را به ما بخشند، بلکه اقتدار ملی به‌مثابه یک امر اکتسابی باید توسط خود آن کشور حاصل گردد.

خطیب دماوندی گفت: البته که مقصود از اقتدار، صرفاً اقتدار در بخش نظامی آن نیست بلکه باید اقتدار در ابعاد سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: چنانچه با استفاده از ابزار مقاومت توانستیم کشور مقتدر و عزتمندی باشیم آنگاه دولت‌ها و کشورهای دیگر خواهان مذاکره و تعامل با ایران خواهند بود و در چنین وضعیتی رویکرد ما رویکرد عزت مندانه ای است که برای مذاکره مجبور به نگاه ملتمسانه و باج دادن‌های مکرر نخواهیم شد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: منطق مقاومت مطلقاً تعارضی با تعامل و ارتباط ما با سایر کشورهای دنیا ندارد. کسانی که هنوز معتقدند دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک و سیاست‌های کلی کشور را در قبال تعامل با سایر دول جنگ‌طلبانه خطاب می‌کنند و با این دیدگاه مردم را غارنشین می‌دانند مشخصاً درک صحیحی از فلسفه مقاومت ندارند.

خطیب دماوندی ادامه داد: وجود چارچوب‌های مشخص و مطمئن در خصوص مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی به معنای کشیدن حصار دور کشور نیست بلکه به معنای یک دیدگاه هوشمندانه توام با آینده‌نگری صحیح است.

وی عنوان کرد: درنهایت باید اشاره کرد که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و به کاربستن منطق مقاومت زمانی مؤثر خواهد بود که اقدامات اولیه در این خصوص انجام گیرد. بلاشک خوی اشرافی گری، راحت طلبی، عدم شفافیت با مفهوم مقاومت سازگار نیست و صرفاً استفاده از این لفظ بدون رعایت پیش شرط‌های لازم، نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی مردم و کمرنگ شدن روحیه مقاومت به دنبال نخواهد داشت.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه امروز یکی از مهم‌ترین مصادیق مقاومت اسلامی بحث مقاومت اقتصادی یا اقتصاد مقاومتی است و نامگذاری شعار سال در سال‌های اخیر حکایت از دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب به مسئله اقتصاد درون‌زا دارد، گفت: متأسفانه عدم توجه به توان نیروی داخلی، واردات افسارگسیخته در تاریخ جمهوری اسلامی و تعطیلی بیش از 12 هزار بنگاه اقتصادی حکایت از آن دارد که به مسئله اقتصاد مقاومتی آن طور که باید توجه نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا