رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند:

بهره‌برداری از سالن ورزشی چند منظوره روستای گرمابسرد با 630 میلیون تومانی در سال 98/ احداث استادیوم 5 هزار نفری در دماوند نیازمند اختصاص زمین از سوی مسکن و شهرسازی/ رایزنی با مدیرکل دارایی استان تهران به منظور راه‌اندازی مجدد مجموعه ورزشی دارایی دماوند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره به بهره‌برداری از سالن ورزشی چند منظوره روستای گرمابسرد با 630 میلیون تومانی در سال 98، گفت: احداث استادیوم 5 هزار نفری در دماوند نیازمند اختصاص زمین از سوی مسکن و شهرسازی است.

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان دماوند برای سال جاری سیاست‌ها و برنامه‌هایی را در نظر دارد و به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف همچون هفته تربیت‌بدنی، دهه مبارک فجر و… طبق تقویم ورزشی مسابقاتی در نظر داریم

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در خصوص پروژه‌های عمرانی ورزشی افزود: امسال چند پروژه افتتاح می‌شود، سالن ورزشی چند منظوره روستای گرمابسرد یکی از این موارد است که برای تکمیل آن 630 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

*پروژه دیواره صخره نوردی دماوند در خردادماه سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد

وی ادامه داد: پروژه دیوار صخره نوردی از دیگر پروژه‌های در حال اجراست و امید است خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد، اعتبار فعلی این پروژه 200 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: برای استادیوم پنج هزار نفری نیز 250 میلیون تومان اعتبار برای مطالعات و امکان سنجی‌ها در نظر گرفته شده است، منتظر هستیم مسکن و شهرسازی زمین مربوطه را واگذار کند تا بتوانیم پروژه را اجرایی کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند گفت: برای ساخت استادیوم به حدود هفت هکتار زمین نیاز است، استادیوم مذکور همچنین نیاز به زمین چمن، پیست دو و میدانی، سالن‌های ورزشی، پارکینگ و… دارد.

*سیستم روشنایی زمین چمن تختی دماوند در دست پیگیری است/ 36 مکان ورزشی در شهرستان دماوند وجود دارد

مقدم در ادامه بیان کرد: سیستم روشنایی زمین چمن تختی از دیگر پروژه‌هایی است که امسال پیگیری می‌شود تا مشکل روشنایی آن رفع شود.

وی در خصوص اماکن ورزشی دولتی و خصوصی عنوان کرد: 36 مکان ورزشی در شهرستان دماوند وجود دارد که از این تعداد 15 مکان سرپوشیده و 21 مکان روباز است، این اماکن مختص اداره ورزش و جوانان دماوند هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند افزود: مکان‌های ورزشی مختص سایر ارگان‌های دولتی نیز 36 مورد است که 13 مکان متعلق به ارگان‌های دولتی و 23 مکان متعلق به اماکن خصوصی است.

مقدم ادامه داد: استقبال جوانان از ورزش نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و این موضوع از ابتدای سال نیز مشخص می‌باشد.

*کمک 15 میلیون تومانی ورزشکاران شهرستان دماوند به مناطق سیل زده کشور/ فعالیت 38 هیات ورزشی در سطح شهرستان دماوند

وی بیان کرد: مردم همچنین برای کمک به سیل‌زدگان به این مجموعه مراجعه کردند و یک دستگاه خاور از کمک‌های مردمی به ارزش 15 میلیون تومان جمع آوری شد که به مناطق سیل زده اعزام می‌شود، این اقدام با مشارکت سمن‌ها و جوانان و اماکن خصوصی و دولتی صورت گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند با اشاره تعداد هیات‌های ورزشی فعال گفت: در حال حاضر 38 هیات ورزشی در سطح شهرستان دماوند در حال فعالیت هستند.

*رایزنی با مدیرکل دارایی استان تهران به منظور راه‌اندازی مجدد مجموعه ورزشی دارایی دماوند/ تعداد ورزشکاران رشته ورزشی تیراندازی در دماوند محدود است

وی در رابطه مجموعه ورزشی دارایی دماوند واقع در شهرک ولیعصر(ع) گیلاوند بیان کرد: طبق رایزنی با فرمانداری شهرستان دماوند و نماینده مجلس مقرر شد جلسه‌ای با مدیرکل دارایی استان تهران برگزار شود و اگر نمی‌توانند هزینه کنند این مکان را در اختیار اداره ورزش بگذارند تا ما هزینه و از آن بهره ببریم.

مقدم افزود: در خصوص سایت تیراندازی قبلاً با آموزش و پرورش رایزنی‌هایی شده بود و مکانی در اختیار ورزشکاران گذاشتند و مبلغی حدود 700 هزار تومان دریافت می‌کردند.

*تعطیلی سالن تیراندازی بعثت در دماوند به علت مشکلات مالی بوده است

وی ادامه داد: تعداد ورزشکاران رشته ورزشی تیراندازی محدود و حدود 40 نفر است، این ورزش پرهزینه است و تصمیم بر این شده بود که اجاره بها را افزایش دهند که در توان هیات نبود و از ورزشکاران نیز نمی‌توان هزینه زیادی دریافت کرد؛ این مکان تنها مشکل مالی دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در خصوص خانه جوان عنوان کرد: این موضوع بارها در جلسات ساماندهی امور جوانان شهرستان دماوند مطرح شد که اگر هزار متر زمین برای احداث این پروژه واگذار شود، می‌توانیم اعتبار آن را از وزارتخانه جذب کرده و خانه جوان را در دماوند احداث کنیم.

مقدم گفت: مقرر شده است راه و شهرسازی یک زمین واقع در پشت پلیس راه واگذار کند در این صورت آمادگی ساخت خانه جوان را داریم، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و دیگر اقدامات مربوط به جوانان در این خانه برگزار می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: این اداره نمره 17 از 20 را به عملکردش می‌دهد، تمام تلاش خود را به کار بستیم اما مشکلاتی همچون اعتبارات و نا هماهنگی‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا