مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران:

لزوم شفاف‌سازی نسبت به توزیع ماهیانه 50 تن آرد خام در دماوند/ تخصیص آرد سهمیه‌ای برای خبازان آزاد پز و یارانه‌ای دماوند باید عادلانه صورت بگیرد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران از لزوم شفاف‌سازی نسبت به توزیع ماهیانه 50 تن آرد خام در دماوند خبر داد و گفت: تخصیص آرد سهمیه‌ای آرد برای خبازان آزاد پز و یارانه‌ای شهرستان دماوند باید عادلانه صورت بگیرد.

محمود یوسفی در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار داشت: سهمیه آرد بین خبازان آزاد پز و یارانه‌ای به فرمانداری‌ها ارسال شده تا در جریان دقیق باشند و تخصیص آرد عادلانه باشد، دستور داده شده تا طی سال در دو نوبت این اقدام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این سهمیه‌ها باید در کارگروه آرد و نان مصوب شوند،‌ گفت: ماهیانه 50 تن آرد خام در شهرستان دماوند توزیع می‌شود که توسط این اداره انجام می‌شود، اما این اتفاق ایراد دارد، زیرا متولی توزیع آرد خام سازمان تعاون روستایی و امور عشایری است و این سهمیه باید به طور شفاف در کارگروه صورت گیرد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران افزود: باید لیست‌های توزیع سهمیه بررسی و مورد تأیید کارگروه قرار گیرند و سازمان‌های متولی امر نسبت به توزیع آرد اقدام کنند.

یوسفی عنوان کرد: توزیع آرد روستایی در مکان‌هایی که نانوایی وجود دارد خلاف ضوابط است و اجازه این کار را نداریم، اما روستاهایی که فاقد نانوایی هستند باید لیست شوند و سازمان تعاون روستایی آرد را توزیع کند. بسیاری از خبازان بیش از سهمیه واقعی را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سطح استان تهران توزیع آرد خام توسط شرکت خلیج فارس انجام می‌شود در کارگروه آرد و نان استان تهران مصوب شده که کارخانه آرد نیز وارد سامانه شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: قیمت حمل آرد از 1100 تومان به 1500 تومان افزایش یافته و در تعیین نرخ نان، نرخ حمل نیز دیده شده است.

یوسفی بیان کرد: در خصوص حمل آرد، علاوه بر خلیج فارس برای اولین بار شماره حساب‌های کارخانه‌های آرد دریافت شده و همچون سایر مصارف قابلیت سامانه برای نانوایی‌های یارانه‌ای به زودی اجرایی می‌شود و در مرحله آزمایشی است.

یوسفی تصریح کرد: در کارخانه دماوند تاکنون شاهد افزایش نرخ حمل نبوده‌ایم اما در شهرستان‌های دیگر این مشکل را شاهد بوده‌ایم که با اقدام مذکور از این مشکل عبور می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا