فرماندار شهرستان دماوند خبر داد؛

لزوم اختصاص سهمیه آرد بیشتر به مشاغل خانگی و نانوایی‌های آزادپز در دماوند/ تعیین تکلیف نحوه توزیع 50 تن سهمیه آرد خام در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از لزوم اختصاص سهمیه آرد بیشتر به مشاغل خانگی و نانوایی‌های آزادپز در دماوند خبر داد و گفت: نحوه توزیع 50 تن سهمیه آرد خام در شهرستان دماوند باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  مجید صفری در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار داشت: نباید مشکلی در زمینه کمبود سهمیه آرد با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس داشت و رفع مشکلات نانوایان با حساسیت و نگاه ویژه‌ای انجام گیرد.

وی افزود: کل‌گیری نانوایی‌ها جهت بررسی سهمیه مورد نیاز آرد در سطح شهرستان دماوند با جدیت توسط بازرسان نظارتی صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: افزایش و کاهش سهمیه آرد در واحدهای نانوایی دولتی‌پز و آزادپز شهرستان دماوند نیاز به توجه بیشتری دارد.

صفری ادامه داد: با توجه به موقعیت حساس شهرستان دماوند این موضوع نباید به گونه‌ای باشد که با مشکل خاصی مواجه شویم.

وی گفت: در پی اعترضات اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران نسبت به نحوه توزیع 50 تن سهمیه آرد خام در شهرستان دماوند این موضوع پس از نتیجه کل‌گیری، تعیین تکلیف می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: برخی از افراد که از طریق مشاغل خانگی در شهرهای همجوار اقدام به تولید نان سنتی می‌کنند، نیاز به تخصیص سهمیه آرد بیشتر دارند.

صفری ادامه داد: برای این‌گونه موارد تحت عنوان مشاغل خانگی با توجه به بحث اشتغال باید ساماندهی صورت گیرد.

*مردم به علت کیفیت نان بیشتر به سمت خرید از نانوایی‌های آزادپز در دماوند روی می‌آورند/ مصرف زیاد آرد در دماوند به سبب وسعت سرزمینی منطقه است

فاطمه فرزام، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: مردم به علت کیفیت نان بیشتر به سمت خرید از نانوایی‌های آزادپز روی می‌آورند تا نانوایی‌های دولتی.

وی افزود: حوزه آرد خام روستایی باید سروسامان بگیرد که این مهم با کمک تعاون روستایی حل می‌شود، مشخص نیست که سهمیه‌ها به چه شکل است که وارد این قضیه شده بودیم و برای توزیع آرد پیگیری‌هایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه براساس جمعیت روستا و برخوردار بودن آن روستا از نانوایی، سهمیه آرد توزیع می‌شود، عنوان کرد: زیاد بودن مصرف آرد در دماوند به سبب وسعت سرزمینی این شهرستان است، این مهم باعث می‌شود که به روستاهای فاقد نانوایی، آرد خام توزیع شود.

وی تصریح کرد: برخی روستاها از این موضوع اطلاعی ندارند و پیگیری نمی‌کنند از این رو سهمیه به آنها توزیع نمی‌شود و برخی از شوراها و بخشداری‌ها اطلاعی ندارند و ناظر مشخصی در این ارتباط نبوده است.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. باسلام بنده ۹سالی پروانه نانوای گرفتم از.. به ما آرد نمیدن ۱۰سالی بیکار ماندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا