رئیس اتحادیه نانوایان و قنادان شهرستان دماوند:

فعالیت ۲۰۴ نانوایی در شهرستان دماوند/ توزیع آرد با کیفیت در شهرستان دماوند به ۴۳۰ تن افزایش یافت

رئیس اتحادیه نانوایان و قنادان شهرستان دماوند از فعالیت ۲۰۴ نانوایی در این شهرستان خبر داد و گفت: توزیع آرد با کیفیت در شهرستان دماوند به ۴۳۰ تن افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، منوچهر بابایی در گفت‌وگویی نیز با اشاره به آخرین وضعیت نانوایی های شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۴ نانوایی در این شهرستان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲۴ نانوایی دولتی، ۶۵ نانوایی آزادپز و ۱۵ واحد فانتزی هستند.

وی افزود: میزان سهمیه دولتی آرد در این شهرستان به صورت ماهیانه ۱۱ تن و میزان سهمیه آرد نانوایان آزاد پز و فانتزی کاران ۳۷۰ تن است.

رئیس اتحادیه نانوایان و قنادان شهرستان دماوند در خصوص کیفیت نامناسب آرد در چند ماه اخیر تصریح کرد: با توجه به فصل برداشت گندم و بارگیری مستقیم و همچنین عدم اختلاط گندم های تولیدی جدید با گندم های انبار شده در سال گذشته سبب ایجاد مشکلاتی در پخت نان شد.

بابایی تأکید کرد: با پیگیری صورت گرفته و همکاری مسئولان تنها کارخانه آرد شهرستان دماوند، آرد با کیفیت به ۴۳۰ تن افزایش یافت و در شهرستان دماوند نیز توزیع شد.

وی همچنین در خصوص کمبود مایه خمیر و عرضه آن به چند برابر قیمت، تصریح کرد: کمبود مایه خمیر و افزایش قیمت آن سبب ایجاد مشکلات متعددی برای نانوایان شده که با پیگیری های صورت گرفته، مخمر خوب تهیه و با قیمت مناسب و به صورت سهمیه‌ای در اختیار نانوایان قرار گرفت.

بابایی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در راستای ساماندهی نانوایان صورت گرفت ثبت کد نانوایان در سامانه ایرانیان اصناف بود که این اقدام موجب شد تا سهمیه آرد به تمام نانوایان تعلق گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا