امام جمعه دماوند:

تورم و گرانی شرایط اقتصادی فعلی قدرت خرید اقشار ضعیف را کم کرده است/ راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دماوند متناسب با جمعیت نباید به کاسبان محلی ضربه بزند/ اعتکاف فرصتی برای توبه، تفکر و برنامه‌ریزی معنوی باقیمانده عمر است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه تورم و گرانی شرایط اقتصادی فعلی قدرت خرید اقشار ضعیف را کم کرده است، گفت: راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دماوند متناسب با جمعیت نباید به کاسبان محلی ضربه بزند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در آخرین خطبه‌ نماز جمعه شهر دماوند اظهار کرد: بعد از انقلاب سلامی در سال‌های اخیر اعتکاف گسترش پیدا کرد و این از برکات انقلاب است.

وی افزود: اعتکاف فرصتی برای توبه، تفکر و برنامه‌ریزی معنوی برای باقیمانده عمر است و با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم کمک به محرومین، کلید بهشت و لذت بخش‌ترین عمل انسانی است.

*دولت، مجلس و قوه قضائیه برای کم کردن فاصله طبقاتی باید تلاش کنند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه فاصله طبقاتی در هر نظامی زشت می‌باشد، اما در نظام اسلامی زشت‌تر است، بیان کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه برای کم کردن فاصله‌ها باید تلاش کنند.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه در بودجه سال 98 برای متناسب‌سازی حقوق اقداماتی شده است، گفت: این اقدام قابل تقدیر است و باید از نمایندگان مجلس تشکر کنیم و امیدواریم در سال‌های بعد هم همین‌طور باید عمل کرد تا به عدالت نزدیک شویم.

*تورم و گرانی در شرایط اقتصادی فعلی قدرت خرید اقشار ضعیف را کم کرده است/ برخی از فروشگاه‌های بزرگ با فروش اجناس بی‌کیفیت ارزان مردم را فریب می‌دهند

وی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی تورم و گرانی قدرت خرید اقشار ضعیف را کم کرده است، بیان کرد: باید در این زمینه همه تشکل‌های خودجوش انقلابی و آتش به اختیار وظیفه خود را در کمک به نیازمندان انجام دهند.

امام جمعه دماوند با اشاره به افزایش برخی از فروشگاه‌های بزرگ در سطح منطقه عنوان کرد: اخیراً برخی از فروشگاه‌ها و شرکت‌ها با عنوان ارزان فروشی، کم فروشی می‌کنند و با فروش اجناس بی‌کیفیت مردم را فریب می‌دهند.

فتاح دماوندی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای محسناتی هم دارد، ولی افزایش تعداد فروشگاه‌های بزرگ باید متناسب با جمعیت هر شهر باشد تا کاسبان محلی ضربه نخورند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان منتخب ملت در مجلس خبرگان گفت: در این دیدار ایشان تاکید کردند ما باید واقعیات میدان را بشناسیم و اگر به ندایم که دشمن در این حساب می‌برد، نتیجه‌اش می‌شود دست برتر در مناسبات سیاسی و اقتصادی.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: در مقابل تهاجم حداکثری دشمنان باید بسیج حداکثری ایجاد کنیم و مرزها باید در مقابل دشمن باشد، نه بین نیروهای خودی کشور.

فتاح دماوندی ادامه داد: فهم عمیق سردار قاسم سلیمانی از مسائل جهانی و منطقه‌ای و داخلی او را لایق در یافتشان ذوالفقار کرد؛ معنی ذوالفقار فقط برندگی نیست بلکه مفهوم آن این است که دوست و دشمن را درست تشخیص دهیم.

*غرب دنیا در عصر تمدن و پیشرفت هنوز نژاد پرستی و برده‌داری میدان‌دار است

وی با تاکید براینکه اسلام برای هیچ رنگ و نژادی ارزش و امتیاز خاص قائل نشده است، گفت: اما امروز متأسفانه می‌بینیم که غرب دنیا در عصر تمدن و پیشرفت هنوز نژاد پرستی و حتی برده‌داری میدان‌دار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا