فاضلاب و خدمات روبنایی اولویت‌های مسکن مهر مهرآباد

فاضلاب و خدمات روبنایی به عنوان دو اولویت مهم در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر مهرآباد رودهن واقع در شهرستان دماوند مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر مهرآباد با حضور فرماندار شهرستان دماوند، مدیرکل بنیاد مسکن و معاون مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در فرمانداری دماوند برگزار و معظلات اصلی این سایت مسکن مهر در آن مطرح و برای رفع آن تصمیماتی اتخاذ شد.

فرماندار شهرستان دماوند در ابتدا، نگاه شهرستان به رفع مشکلات مردم در مسکن مهر را از اولویت‌های مهم دانست و اظهار کرد: مدیریت شهرستان نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد و تا امروز تلاش شده تا با هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان چه در شهرستان و چه در استان مشکلات خدمات زیرساختی پیگیری و رفع شد.

ناصر محمودی‌فرد تصریح کرد: مسکن مهر مهرآباد در بخش‌هایی با مشکلات خدمات‌رسانی مواجه است که در این نشست قرار است تا با هم‌فکری این مشکلات ساماندهی شود و تا قبل از پایان سال جاری واحدهای آماده شده با خدمات کامل به صاحبان تحویل داده شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی در سایت مسکن مهر مهرآباد افزود: پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی مسکن مهر مهرآباد به بیش از 75 درصد رسیده و تقریب آماده تحویل است که در حوزه آب، فاضلاب و دیگر خدمات مشکلاتی وجود دارد که به سرعت در حال پیگیری و رفع موانع هستیم.

فرماندار شهرستان دماوند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در مسکن مهر مهرآباد را به عنوان معضل اصلی این سایت برشمرد و بیان کرد: به علت مشکلاتی که در حفر چاه جذبی وجود داشت، تعاونی‌ها اقدام به احداث تصفیه‌خانه‌های موقت کرده‌اند که مشکل فاضلاب را تا حدودی رفع کند، اما تخلیه آب این مخازن که از ظرفیت کمی برخوردار است، مشکلی به حساب می‌آید که هم‌اکنون مردم با آن مواجه هستند و باید راجع‌به آن اقدامی صورت گیرد.

محمودی‌فرد تصریح کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی مسکن مهر در مهرآباد باید سیاست خود را پیرامون مدیریت فاضلاب چه در حال حاضر و چه در آینده مشخص کند و مشخص شود چه کسی مسئول تخلیه و هدایت آب استحصالی از تصفیه‌خانه‌های موقت است.

وی به مشکلات خدمات روبنایی همچون مدرسه، مسجد و خدمات بهداشتی، درمانی و امنیتی دیگر اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکلات، اگر دستگاه‌های متولی توان انجام دادن آن را ندارند، زمین‌هایی با کاربری مشخص توسط بنیاد مسکن به بخش خصوصی واگذار شود تا این بخش بتواند خدمات را به مردم در منطقه ارائه کند.

*ادامه پروژه گازرسانی به مسکن مهر مهرآباد بدون وقفه

معاون مدیرعامل و مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان تهران نیز از برخی ناهماهنگی‌ها توسط برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان در حفاری‌های انجام شده در سایت مسکن مهر مهرآباد گلایه کرد.

یعقوب غلامی افزود: در اجرای پروژه گازرسانی به این سایت با مشکلی مواجه شدیم که لوله‌های شرکت گاز پس از انجام شدن حفاری آسیب دید و ما مجبور شدیم که 780 متر از آن را تعویض کنیم و این موضوع کار را با کندی مواجه کرد.

وی تأکید کرد: با وجود این مشکل و اینکه شرکت گاز مجبور به تعویض این شبکه است، اما کار گازرسانی متوقف نمی‌شود و عملیات با قدرت ادامه خواهد یافت و پیگیری‌های بعدی همزمان با اجرای پروژه‌ها انجام خواهد شد.

*مشکلات مسکن مهر مهرآباد در آینده نزدیک رفع می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران نیز، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی بیش از 75 درصد واحدهای مسکونی در منطقه مهرآباد تصریح کرد: اکنون باید با هماهنگی و هم‌فکری دستگاه‌ها مشکلات مردم را به سرعت رفع کنیم و بنیاد مسکن همیشه پیگیر این مسائل بوده است.

نصرالله دهقانی بیان کرد: در آینده نزدیک نشستی با حضور مسئولان عالی‌رتبه بنیاد مسکن کشور، معاون امور عمرانی استاندار تهران و مدیران کل دستگاه‌های خدمات‌رسان تشکیل شود.

وی اضافه کرد: در این نشست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران اولویت‌های مسکن مهر مهرآباد را مطرح خواهد کرد و به یاری خداوند متعال به نتیجه مطلوبی در جهت رفع مشکلات مردم در این سایت مسکن مهر خواهیم رسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا