رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند:

۱۰۳۰ واحد مسکونی سایت مسکن مهر گیلاوند هنوز به متقاضیان تحویل نشده است/ عدم تحویل واحدهای مسکونی مهر به دلیل مشکلات و مسائل بین تعاونی و پیمانکار است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند با بیان اینکه ۱۰۳۰ واحد مسکونی سایت مسکن مهر گیلاوند هنوز به متقاضیان تحویل نشده است، گفت: عدم تحویل واحدهای مسکونی مهر به دلیل مسائل اختلافات بین تعاونی و پیمانکار می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  علیرضا خالق دوست در نشست بازآفرینی شهری و شورای مسکن شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: سایت مسکن مهر گیلاوند از پنج هزار و 329 واحد مسکونی برخوردار است که 1030 واحد از آن هنوز به اعضا تحویل داده نشده و این موضوع بیشتر به دلیل مشکلات و مسائل بین تعاونی و پیمانکار است.

وی افزود: از 1030 واحدی مسکونی در مسکن مهر گیلاوند که تحویل داده نشده، تقریباً 92 واحد مربوط به تعاونی بهینه کار است، 64 واحد مربوط به تعاونی مردم سالاری می‌باشد که امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات اجرایی آن انجام شود و به نتیجه برسد و 91 واحد مسکونی تعاونی نانو ابنیه است که تا پایان مردادماه 98 پروژه تحویل داده می‌شود.

*واحدهای مسکونی تعاونی بهینه کار مشکلات تعاونی و پیمانکاری دارد/ واحدهای تعاونی مسکونی مردم سالاری دارای مشکلات انشعاب است/ واحدهای مسکونی تعاونی نانو ابنیه دارای مشکلات انشعابات، عدم واریز به موقع وجه و افزایش قیمت‌ها هستند

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: واحدهای تعاونی بهینه کار مشکلات تعاونی و پیمانکاری دارد و ارتباطی با راه و شهرسازی ندارد، واحدهای تعاونی مردم سالاری دارای مشکلات انشعاب است و واحدهای تعاونی نانو ابنیه دارای مشکلات انشعابات، عدم واریز به موقع وجه و افزایش قیمت‌ها بود که تا پایان مردادماه تکمیل و با واریز وجوه متقاضیان تحویل داده می‌شوند.

خالق دوست عنوان کرد: 176 واحد مسکونی مربوط به تعاونی مسیر دانشوری است که مشکلات داخلی و تعاونی دارد و درخواست افزایش تسهیلات از 30 میلیون به 40 میلیون تومان داده‌اند که نسبت به این مهم اقدام شده است.

*560 واحد مسکونی مهر گیلاوند از تعاونی میثاق مرآت به خود مالکی تبدیل شده است/ تعاونی میثاق مرآت پیگیر هزینه‌های دولتی نشده و درخواست افزایش وام داشته است

وی در ادامه گفت: 560 واحد مسکونی نیز از پروژه‌های تعاونی میثاق مرآت است که به خود مالک تبدیل شده، اما تعاونی پیگیر هزینه‌های دولتی نشده و درخواست افزایش وام داشته که مشکلی در این خصوص نبوده است اما تعاونی پیگیر امور نیست.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند در خصوص آماده‌سازی‌ها زیرساختی معابر مسکن مهر گیلاوند، گفت: بخش زیرساختی معابر مسکن مهر گیلاوند به شهرداری تحویل داده شده و صورت جلسه امضا شده و اقدامات لازم در حال اجراست.

*با تعاونی‌های تشکیل شده در استان تهران و مستقر در مسکن مهر دماوند نمی‌توانیم، مکاتبه‌ مستقیم داشته باشیم/ برخی از تعاونی‌های مسکن مهر در شهرستان دماوند فاقد پرونده‌ در اداره تعاون بوده و به مکاتبات هم پاسخی نمی‌دهند

خالق دوست در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برای تعاونی‌هایی که در سطح شهرستان دماوند هستند و بابت جابجایی اعضا با راه و شهرسازی مکاتبه می‌کنند، ابتدا باید تأییدیه اداره تعاون را اخذ کنیم، اما مشکل اینجاست که با تعاونی‌های تهران نمی‌توانیم مکاتبه کنیم زیرا در شهرستان دماوند پرونده ندارند و به مکاتباتمان با استان و شهر تهران نیز پاسخی داده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: به علت مشکل مذکور، در نهایت مجبور می‌شویم به خاطر طولانی نشدن فرآیند کار متقاضیان، خودمان تصمیم‌گیری کنیم و آنها را بدون تکمیل شدن فرآیند به بانک معرفی کنیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: اگر این اختیار در دست شهرستان دماوند قرار گیرد و اداره تعاون پرونده‌ها را در همین شهرستان بررسی کند این مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا