عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند:

روستاهای بخش مرکزی دماوند نیاز به بازنگری طرح هادی دارند/ روستاهای بخش مرکزی دماوند با مشکلات زیرساختی مواجه هستند

عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه طرح هادی در برخی از روستاهای بخش مرکزی دماوند به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفت و نیاز به بازنگری طرح هادی دارند، گفت: روستاهای بخش مرکزی دماوند با مشکلات زیرساختی مواجه هستند.

مرتضی گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: 44 روستا در حوزه کاری شورای بخش مرکزی دماوند قرار دارد که تعامل بسیار خوبی را با بخشداری دارند و علاوه‌بر این فعالیت‌های عمرانی و تدابیر شوراها در این زمینه مورد حمایت است.

وی افزود: عمده مشکلات روستاها در بخش روستاهای مرکزی مربوط به طرح هادی می‌باشد و با نقشه برداری‌هایی که قبلاً انجام شده است این طرح به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته و در بخش‌هایی از بافت روستایی شاهد تداخلانی شده‌ایم.

نایب رئیس شورای بخش مرکزی دماوند گفت: زمین‌های سندداری در روستاها وجود دارد که مالکیت خصوصی دارند، اما در طرح هادی جزو بافت فضای سبز تلقی شده‌اند که باید مورد پیگیری قرار گرفته و موانع برطرف شود.

گل‌محمدی بیان کرد: بعضی قسمت‌های بافت‌های روستایی قدیمی در طرح هادی دیده نشده‌اند، باید مسائلی را در نظر گرفت و با وحدت رویه در ادارات بافت روستاها گسترش داده شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روستاها نیاز به بازنگری در طرح هادی دارند تا بیرون از روستا در این طرح قرار گیرد و شاهد رفع مشکلات باشیم.

نایب رئیس شورای بخش مرکزی دماوند گفت: عموماً باید به روستاها یک نگاه کلی صورت گیرد زیرا ممکن است مواردی از دید ما مغفول مانده باشد،‌ باید طی یک فراخوان کمک کنیم تا در رفع مشکلات تسریع شود.

گل‌محمدی عنوان کرد: هرچند خدمات و امکانات به شهرها داده شد و روستاها مغفول ماندند، اما نمی‌توانیم بگوییم که روستاها خالی از سکنه هستند و باید خدمات اولیه به روستاها بازگردد.

عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند افزود: درست است که زمینه‌های صنعتی در داخل شهرها موجود است، اما کسب و کار مردم داخل روستاهاست و مردم از روستا بریده نشده‌اند.

گل محمدی بیان کرد: روستاها همچنین با مشکلات زیرساختی مواجه هستند، هنوز در شهرستان دماوند روستاهایی وجود دارد که راه عبور و مرورشان آسفالت نشده و این مشکلات نیز زمینه هجرت روستائیان را فراهم می‌کند.

وی در پایان گفت: در روستای بولان مزار چهار شهید وجود دارد، اما هنوز راه ارتباطی با مشکل مواجه بوده و بدون آسفالت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا