طرح طعمه گذاری و امحا موش ها در رودهن

mehrdad hanifiشهردار رودهن از طرح طعمه گذاری و امحا موش ها توسط معاونت خدمات شهری در مناطق مختلف سطح شهر خبر داد.

به گزارش تارود، مهرداد حنیفی اظهار داشت: این طرح در راستای جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری ها و هجوم موش ها و جانوران موذی به محدوده شهری به صورت ضربتی اجرا شد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح و در راستای مقابله با موش ها و جانوران موذی مکان های لانه گذاری موش ها در معابر جوی ها و کانال های شریعتی و گلستان و نیز برخی از پارک های محله ای و شهری شناسایی و به وسیله قرص های سمی طعمه گذاری شد.

حنیفی مبارزه با موش در شهر را مهم ارزیابی کرد و گفت: مبارزه با موش از جهات بهداشتی و اقتصادی حائز اهمیت است و موش ها با وارد کردن خسارت به مواد غذایی و پایین آوردن ارزش آنها علاوه بر آلودگی های بهداشتی موجب خسارت های اقتصادی نیز می شوند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به بیماریهای حاصل از وجود موش اشاره کرد و گفت : موش ها معمولاً 35 نوع بیماری را به انسان منتقل می کند که از آن جمله می توان به بیماری های تیفوس، تب راجعه، سالک، وبا و .. اشاره کرد.

حنیفی امحا حیوانات موذی را از ضروریات دانست و افزود: تسهیل در رفاه حال شهروندان و فراهم کردن آرامش روانی آنها و همچنین سلامت شهر و شهروندان از مهم ترین وظایف این شهرداری دانست.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا