شهردار دماوند خبر داد؛

طراحی اپلیکیشن شهر سبز در راستای ساماندهی پسماند شهری

شهردار دماوند از ساخت و طراحی اپلیکیشن شهر سبز در راستای ساماندهی پسماند شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، عباس صفری در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند اظهار داشت: شهروندان با توجه به اینکه متعلق به جامعه هستند، نقش بزرگی در فرهنگ حفظ محیط زیست ایفا می‌کنند.

وی افزود: بدترین فرهنگی که در این حوزه اتفاق افتاده، متوصل شدن مردم به شهرداری است که باید به طور جدی در حفظ محیط زیست فرهنگ سازی‌های لازم انجام گیرد.

صفری با بیان اینکه یکی از معضلات در حوزه محیط زیست نمک پاشی ایام فصل زمستان است، تصریح کرد: سعی بر این بوده که از مایع‌ها و موادی که جایگزین نمک باشند استفاده شود تا شهر را آلوده نکنند.

وی ادامه داد: در این خصوص تعداد نمک‌پاشان را افزایش داده تا سرعت و خدمات‌رسانی افزایش یابد که در تلاشیم میزان نمک‌پاشی را کاهش و میزان شن، ماسه و مواد دیگر را افزایش دادیم.

شهردار دماوند ادامه داد: شهرداری دماوند در خصوص بهبودی وضعیت موجود در حوزه محیط زیست، دپو موقت زباله را راه‌اندازی کرده است و علاوه‌بر این تبدیل پساب کشتارگاه به آب کشاورزی یکی دیگر از فعالیت‌های خوب شهرداری دماوند در حفظ محیط زیست بوده است.

صفری گفت: از مردم خواستاریم در بحث پسماند زباله‌هایشان را تفکیک کنند و اولین قدم آن در شهر دماوند می‌توان به دو فضا به عنوان کانکس فروش محصولات بهداشتی اشاره کرد که اعلام شده اگر کسی زباله تر و خشک را به صورت جداگانه تحویل دهد، در ازای آن محصولات بهداشتی دریافت می‌کند.

شهردار دماوند تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش در مدارس ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و تحویل کیسه‌های پارچه‌ای دانش‌آموزان انجام شده است تا مصرف کیسه‌های پلاستیکی کاهش پیدا کند.

صفری ادامه داد: همچنین اپلیکیشنی در راستای پسماند تحت عنوان شهر سبز طراحی شده که اشخاص با ثبت نام در آن پول دریافت می‌کنند که افرادی به محل آمده و زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند که یک حوزه اقتصادی محسوب می‌شود.

وی در مورد معضل سگ‌های بلاصاحب اظهار داشت: سگ‌های بلاصاحب جزء معضلات خیلی اساسی در حوزه تمام شهرهای کشور، که گریبان‌گیر شده است. سعی بر این است که اتلاف صورت نگیرد و بحث اکوسیستم تعادلی دارد که نباید از تعادل خود خارج شود.

شهردار دماوند با اشاره به اینکه مسئله مهمی در حوزه سگ‌های بلاصاحب وجود دارد، بیان کرد: مسئله قابل توجه در این خصوص، تعداد سگ‌های موجود در شهر بیشتر از زایش و زاد و ولدی است که باید در سطح شهر وجود داشته باشد و این گریبان گیر حوزه شهری شده است.

صفری تصریح کرد: برای همین منظور در منطقه گندک دماوند نقاهتگاهی تأسیس شده و بحث واکسیناسیون و نگهداری از سگ‌های بالاصاحب در آن مکان صورت می‌گیرد.

صفری بیان کرد: یکی از اقداماتی که توسط شهرداری پیگیری شده، راه‌اندازی مرکز اجتماعی و امور فرهنگی شهر دماوند بوده است که در تهران مصوب شده و اگر در حوزه شهر و شهرنشینی انجام گیرد، دیگر مسائل اجتماعی در این مراکز حل خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا