رئیس شورای اسلامی شهر دماوند:

شهرداری‌ها هیچ‌گونه تعهدی در جمع‌آوری پسماندهای عفونی ندارد/ بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی خود موظف به بی‌خطر کردن و جمع‌آوری پسماندهای عفونی خود هستند

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند با بیان اینکه شهرداری‌ها هیچ‌گونه تعهدی در جمع‌آوری پسماندهای عفونی ندارد، گفت: بیمارستان‌ها ومطب‌های پزشکی خود موظف به بی‌خطر کردن و جمع‌آوری پسماندهای عفونی خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مصطفی آقایی در دومین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار داشت: شهرداری‌های تعهدی در قبال جمع‌آوری پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها ندارد و بیمارستان‌ها خود موظف به بی‌خطر کردن و جمع‌آوری پسماندهای عفونی تولید شده را دارند چرا که شهرداری تنها مسئول دفن زباله است.

وی ادامه داد: در مطب‌های خصوصی نیز پزشکان خود موظف به جمع‌آوری پسماندها و زباله‌های عفونی تولید شده در مطبشان هستند و شهرداری هیچ گونه تعهدی در جمع‌آوری پسماندهای عفونی ندارد.

*برای دفن هر کیلوگرم زباله‌ عفونی حدود 600 تومان هزینه می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند گفت: در جلسات قبل پیشنهادی ارائه شد که پسماند تمام پنج شهر زیر نظر شهرستان دماوند را به سمت شرکت پسماند هدایت شود.

آقایی تأکید کرد: زباله‌های عفونی اگر طبق یک برنامه بی‌خطر شوند برای دفن هر کیلوگرم حدود 600 تومان هزینه می‌شود که شهرداری آنها را دفن می‌کند تا از ایجاد هزینه‌های گزاف جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا