شهردار دماوند:

تاکنون هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در منطقه سرخه پلنگان دماوند انجام نشده است/ تصاویری که صدا و سیما به عنوان ساخت و ساز غیرمجاز پخش کرده متعلق به سرخه پلنگان نیست

شهردار دماوند با بیان اینکه تاکنون هیچ ساخت و ساز غیرمجازی در منطقه سرخه پلنگان دماوند انجام نشده است، گفت: تصاویری که صدا و سیما به عنوان ساخت و ساز غیرمجاز پخش کرده متعلق به سرخه پلنگان نیست.

عباس صفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: منطقه سرخه پلنگان تقریباً در شمال شهر دماوند و خارج از حریم قرار دارد؛ مالکیت آن با اداره اوقاف و به مساحت حدود 142 هکتار است.

وی افزود: در سال‌های گذشته اداره اوقاف و امور خیریه اجرای یک طرح گردشگری به مساحت 68 هکتار را در این منطقه به شهرداری پیشنهاد داد.

شهردار دماوند گفت: به علت اینکه منطقه مذکور در خارج از محدوده خدمات شهر و داخل حریم بود، شهرداری می‌بایست برای آن محدوده تثبیت کاربری می‌گرفت؛ از این رو موضوع به کمیسیون مربوطه ارجاع و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صفری ادامه داد: موضوع در نهایت در کارگروه زیربنایی مطرح و مصوب شد، سپس در شورای کمیته برنامه‌ریزی استان مطرح و مصوب و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد. شهرداری تمام مراحل اجرای طرح گردشگری را طی کرد.

وی بیان کرد: در طی این جریانات با ماجراهایی روبرو شدیم که یک بار از طریق رسانه ملی نیز پخش شد و ادعا شده بود که ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه اتفاق افتاده در صورتی که هیچ ساخت و ساز غیرمجازی روی نداده و اصلاً هیچ بنایی ساخته نشده بود.

شهردار دماوند تصریح کرد: علت اقدام صداوسیما در پخش یک موضوع قانونی و رسمی معلوم نیست، دادستان در این زمینه ورود پیدا کرده و به شهرداری دستور داده که تا زمان روشن نشدن تکلیف، هیچ اقدامی صورت ندهد.

صفری گفت: شهرداری به دادستان اعلام کرده که هیچ‌گونه عملیات ساختمانی اجرا نشده و مجوزی صادر نشده است، مباحث آن قانونی و کاملاً درست است مگر اینکه چیزی خلاف آن ثابت شود که چنین خبری نیز مبنی بر تخلف و خلاف قانون بودن مجموعه سرخه پلنگان نداریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دماوند جزو 14 شهر گردشگری در کشور است، سرخه پلنگان می‌تواند به عنوان زیرساخت مهم گردشگری در شهر تلقی شود، از این 68 هکتار حدود 60 درصد فضای سبز است و مابقی شامل فضاهای عمومی همچون دریاچه،‌ استخر، کتابخانه و… می‌باشد؛ حدود 11 درصد به سطح اشغال مجموعه اقامتی مرتبط است که لازمه یک مجموعه گردشگری می‌باشد.

صفری افزود: شهرداری تمایل دارد که هرچه زودتر مباحث حاشیه‌ای که کار را به تعویق می‌اندازد رفع شود و عملیات ساخت پروژه آغاز شود و موضوعات گردشگری، توسعه اقتصادی و اشتغال و درآمد پایدار را برای شهر رقم بزنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه ساختمان‌هایی که صدا و سیما تصاویر آنها را به عنوان ساخت و ساز غیرمجاز پخش کرده است؛ اصلاً متعلق به سرخه پلنگان نیست و متعلق به مکان‌های دیگری است که دارای مجوز بودند و دارای مدارک رسمی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا