رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند:

۳۲۹ زنبوردار دماوندی برداشت عسل از کلنی‌ها را آغاز کردند/ تولید سالانه میزان حدود ۴۷۰ تن عسل در دماوند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه  ۳۲۹ زنبوردار دماوندی برداشت عسل از کلنی‌ها را آغاز کردند، گفت: سالانه 470 تن عسل در شهرستان دماوند تولید می‌شود.

حسین اردلانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: حدودا از یک هفته قبل برداشت عسل از زنبورستان‌های مستقر در شهرستان دماوند آغاز شده است.

وی افزود: طبق آخرین سرشماری صورت پذیرفته حدود ۳۲۹ زنبوردار اعم از زنبورستان‌های کوچک و بزرگ با تعداد حداقل ۳۵ تا ۱۸۰۰ کلنی در شهرستان دماوند فعالیت می‌کنند که میزان تولید عسل سالانه حدود ۴۷۰ تن است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: با توجه به کیفیت و مرغوبیت عسل تولیدی منطقه، عسل دماوند به عنوان یکی از برندهای مطرح در سطح کشور بوده است.

اردلانی عنوان کرد: به دلیل عملکرد مطلوب زنبورداران شهرستان دماوند که عمدتاً به علت عدم تغذیه در زمان شهد گیری می‌باشد، در سنوات گذشته اکثراً زنبورداران دماوند به عنوان زنبوردار نمونه استانی و در مقاطعی به عنوان زنبوردار برتر کشور انتخاب گردیدند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۶ درصد و بازپرداخت حداکثر ۵ ساله به زنبورداران واجد شرایط پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا