رئیس اداره مخابرات شهرستان دماوند:

رینگ فیبر نوری شهرستان دماوند در حال تکمیل است/ دستور کار بودن ایجاد زیرساخت شبکه مخابراتی در روستاهای بولان، تنگه و رودافشان/ خطوط تلفن در روستای سقزدره دماوند طی 10 روز آینده آن دایر می‌شود

رئیس اداره مخابرات شهرستان دماوند با بیان اینکه رینگ فیبر نوری این شهرستان دماوند در حال تکمیل است، گفت: ایجاد زیرساخت شبکه مخابراتی در روستای بولان، تنگه و رودافشان دستور کار است و خطوط تلفن در روستای سقزدره دماوند طی 10 روز آینده آن دایر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن خلیلی در سومین نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار داشت: امسال 50 دستگاه سیستم اکسس با هدف منسوخ کردن سوئیچ‌های قدیمی و تمرکززدایی و نزدیک کردن سوئیچ‌های کم ظرفیت به مشترک برای افزایش سرعت اینترنت در تمامی مراکز کم ظرفیت نصب کردیم.

وی افزود: تکمیل رینگ فیبر نوری شهرستان برای برطرف کردن مشکلات و نقاط حادثه خیز برای جلوگیری از قطع ارتباطات در زمینه دیتا، اینترنت، اتوماسیون و موبایل از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

*رساندن آپ لینک شهرستان دماوند به 20 گیگ

رئیس اداره مخابرات شهرستان دماوند ادامه داد: رساندن آپ لینک شهرستان دماوند به 20 گیگ، ایجاد ارتباط زیرساخت فیبر نوری برای تمام روستاهای شهرستان دماوند با کمک فرماندار، ایجاد بستر موبایل بر روی فیبر، ارتقا به فورجی و تری جی و ایجاد بستر تلفن ثابت و اینترنت بر روی فیبر نوری نیز برخی دیگر از اقدامات مخابرات هستند.

خلیلی عنوان کرد: بستر فیبر نوری در نقاطی از مناطق دماوند و گیلاوند به نام پروژه اف تی تی اچ ایجاد شده است، در این پروژه فیبر نوری تا منزل مشترک رسیده است و مشترک می‌تواند از سرعت 300 گیگ در ثانیه نیز برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در مناطق دماوند و گیلاوند 10 دستگاه جیپان نصب شده تا نقاط دیگر از این امکانات برخوردار شود، در روستاهای منطقه دلیچایی دهستان ابرشیوه نیز فیبر نوری در حال اجرا شدن هستند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان دماوند گفت: همین برنامه ایجاد زیرساخت شبکه مخابراتی در روستای بولان و تنگه نیز اجرا می‌شود، دستگاه مربوطه در روستای سقزدره نصب شده و طی 10 روز آینده تلفن آن دایر می‌شود، در روستای رودافشان نیز طی هفته آینده این اقدامات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا