امام جمعه دماوند:

تذکرات لازم روزه خواری جهت حفظ حرمت ماه رمضان در دماوند انجام گیرد/ دانش آموزان مدارس دماوند برای رونق تولید باید کسب مهارت کنند

امام جمعه دماوند با بیان اینکه تذکرات لازم برای روزه خواری جهت حفظ حرمت ماه رمضان انجام گیرد، گفت: دانش آموزان مدارس دماوند برای رونق تولید باید کسب مهارت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، کاظم فتاح دماوندی ر اولین نشست شورای اداری شهرستان دماوند در سال ۹۸ با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای دقایق و ثانیه‌ها در دوران مسئولیت بسیار مهم است و در قیامت باید پاسخگوی این فرصتی که در اختیارمان گذاشته شده باشیم.

وی افزود: در ماه رمضان شهر و روستا و ادارات باید رنگ و بوی این ماه مبارک را به خود بگیرد، برای این مهم باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

امام جمعه دماوند گفت: برای حفظ حرمت ماه رمضان باید تلاش کنیم و تذکرات لازم در خصوص روزه‌خواری صورت گیرد و بنرها نصب شود.

فتاح دماوندی اظهار کرد: نسبت به مکان‌هایی که غذا ارائه می‌کنند دستورات لازم داده شده است و عرضه غذا در داخل شهرها و روستاها در طول روز از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است، اما عرضه غذا در رستوران‌های بیرون شهری و بیرون روستاها با مجوزی که می‌گیرند بلامانع است.

وی با اشاره به فرارسیدن اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان ادامه داد: طی تفاهمنامه‌هایی بین آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای و دیگر نقش آفرینان باید دانش آموزان در رونق تولید کسب مهارت کنند.

*استفاده صرف از اتباع خارجی غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی یک عیب محسوب می‌شود/ دهیاران و شوراها باید مردم و جوانان را برای کار کردن در حوزه کشاورزی تشویق کنند.

امام جمعه دماوند در ادامه گفت: استفاده صرف از اتباع خارجی غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی یک عیب محسوب می‌شود دهیاران و شوراها باید مردم و جوانان را برای کار کردن در حوزه کشاورزی تشویق کنند.

*جوانان و نوجوانان را وارد مشاغل تولیدی و اقتصادی شهرستان دماوند کنیم

فتاح دماوندی بیان کرد: باید بتوانیم جوانان و نوجوانان را وارد مشاغل تولیدی و اقتصادی در شهرستان کنیم مخصوصاً در تابستان این مهم امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب در خصوص تحقق گام دوم انقلاب اسلامی افزود: باید ببینیم که در اداره‌ای که مسئولش هستیم چه جلساتی تشکیل شده و چه گام‌هایی برداشته شده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: برای جوان‌سازی محیط کار و مشورت گرفتن از جوانان باید برنامه‌هایی داشته باشیم و مخاطبمان باید جوانان باشند و آنها را باید در کارهای عملیاتی شهرستان وارد کرد.

*خوابیدن سرمایه و کار نکردن کارخانه‌ها اسراف است

فتاح دماوندی اضافه کرد: راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌ها از دیگر ظرفیت‌ها هستند که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرند، خوابیدن سرمایه و کار نکردن کارخانه‌ها اسراف است، هفته‌ای یک بار باید جلسه رونق تولید تشکیل شود.

وی با اشاره به اقشار ضعیف و کم درآمد اظهار کرد: فشار اقتصادی این اقشار را بیشتر اذیت می‌کند بنابراین در بخش رونق تولید باید از ظرفیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استفاده شود، در این راستا تفاهم‌نامه‌ها و تعاملات بین ادارات باید بیشتر شود.

امام جمعه دماوند گفت: مسئولان باید علاوه بر امور جاری هر کدام یک اقدام بزرگ به عنوان یک یادگاری از خود در شهرستان باقی بگذارند.

فتاح دماوندی در خصوص حوادث سیل نیز بیان کرد: باید از این حوادث درس عبرت بگیریم، شهرستان دماوند به سبب موقعیت جغرافیایی احتمال وقوع سیل و زلزله را دارد و سیل بندها این موضوع را در گذشته کنترل کرده است ما نیز باید حتماً نسبت به لایروبی رودخانه‌ها و دیگر اقدامات لازم همت کنیم.

وی با اشاره به نزدیک شده به روز معلم گفت: بزرگداشت مقام معلم از وظایف ما است و برای این مهم باید خلاقیت داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا