راه اندازی پایگاه نماز جمعه در رودهن تا پایان هفته جاری

saleh yasiniمسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران از راه اندازی پایگاه نماز جمعه در بخش رودهن تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش تارود، حجت الاسلام سید صالح یاسینی عصر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به 17 مردادماه سالروز شهات خبرنگار شهید محمود صارمی اظهار داشت: خبرنگاری حرفه مقدسی است که فعالیت در این مسیر مسئولیت خطیر و حساسی بر دوش اصحاب رسانه می گذارد و رعایت اصول حرفه ای نظیر امانتداری، صداقت و میانه روی در انعکاس اخبار باید به طور جدی و کامل از سوی خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در ادامه نماز جمعه را یکی از شئونات حکومت اسلامی خواند که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از سالها در کشورمان احیا شد و گفت: اولین نماز جمعه در تاریخ پنجم مردادماه سال 58 به امامت آیت الله طالقانی در تهران اقامه شد و هم اکنون پس از گذشت 35 سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی بیش از 780 پایگاه نماز جمعه در شهرهای سراسر کشور وجود دارد.

تا پایان هفته جاری؛ پایگاه نماز جمعه در رودهن راه اندازی می شود

وی با اشاره به راه اندازی هفت پایگاه جدید نماز جمعه در شهرستانهای استان تهران طی دو سال اخیر ادامه داد: این اقدام بنابه درخواستهای مردم، مسئولان و نیاز شهرها صورت گرفت که با استقبال بی نظیر شهروندان مواجه شد و هم اکنون نماز باشکوه جمعه در 36 شهر استان تهران ( با احتساب شهر تهران) اقامه می شود.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران از راه اندازی پایگاه نماز جمعه در بخش رودهن خبر داد و بیان کرد: بنابر برنامه ریزیها تا پایان هفته جاری پایگاه نماز جمعه در بخش رودهن نیز افتتاح می شود و حجت الاسلام محمدرضا مدیح به عنوان امام جمعه این بخش معرفی خواهد شد.

رودبار قصران و شریف آباد در صف افتتاح پایگاه نماز جمعه

یاسینی افزود: پایگاه نماز جمعه در بخش رودبار قصران شامل فشم، میگون، آهار، شمشک و… نیز با توجه به فاصله این بخش تا لواسان در آینده ای نزدیک افتتاح می شود، همچنین راه اندازی سنگر نماز جمعه در شریف آباد نیز با توجه به جمعیت و وسعت جغرافیایی این منطقه در دستور کار قرار دارد و به احتمال زیاد تا پایان سالجاری محقق خواهد شد.

وی ائمه چمعه را پدر معنوی هر منطقه خواند و گفت: ائمه جمعه وظایف سنگین و خطیری بر دوش دارند و به عنوان متولی امور دینی، اعتقادی، فرهنگی و حتی سیاسی جامعه محسوب می شوند، رسیدگی به فعالیتهای قرآنی، امور مساجد، هیئات مذهبی، تولیت حوزه های عملیه، نظارت بر امور اجرایی منطقه و… از دیگر مسئولیتهای ائمه جمعه است.

این مسئول سوالی در زمینه نحوه نظارت بر عملکرد ائمه جمعه را اینچنین پاسخ داد: ابزارهای مختلفی نظیر معاونت بازرسی و گزارشات واصله از بازرسان برای نظارت بر عملکرد ائمه جمعه در زمینه نحوه بیان خطبه ها، تحلیل های سیاسی، موضوعات دینی و ملی، رسیدگی به مسائل فرهنگی وجود دارد، علاوه بر این مردم نیز بهترین داور و قاضی هستند و فعالیت مسئولان را رصد می کنند و اگر نیاز به اصلاح یا توجه بیشتر ائمه جمعه در برخی امور باشد بطور حتم تذکر خواهیم داد.

رئیس شورای زکات استان تهران در بخش دیگر سخنان خود زکات را فروع دین و یکی از سفارشات موکد دین مبین اسلام برشمرد و اظهار داشت: در بسیاری از آیه های قرآن کریم، پرداخت زکات هم ردیف توجه به اقامه نماز آمده و این خود بیانگر اهمیت این سنت حسنه الهی است.

یاسینی با تاکید بر اینکه مردم متدین ایران اسلامی همواره به امر مهم توجه ویژه داشته و به آن عمل کرده اند، افزود: این سنت جسنه طی چند سال اخیر با رهنمودهای رهبری و اقدامات فرهنگی در جامعه احیا شد و غافلان از این امر الهی را به سوی خود جذب کرد.

تهرانی ها در سال گذشته 110 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

وی یادآور شد: در این راستا طی سال گذشته بالغ بر 110 میلیارد ریال زکات اعم از واجب و مستحبی در استان تهران جمع آوری شد که رقم قابل توجهی است و نشان از اعتقادات محکم و قلبی مردم دارد، در سالجاری نیز همزمان با ایام عید سعید فطر مردم خداجوی استان بیش از 20 میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کردند.

رئیس شورای زکات استان تهران خاطرنشان کرد: البته این آمار غیر از وجوهی است که مردم بطور مستقیم به مستمندان اهدا کرده و یا به صندوقهای خیریه، بهزیستی و… واریز کرده اند و تنها مربوط به مبالغ جمع آوری شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

این مسئول ادامه داد: در میزان پرداختی زکات فطره امسال، شهرستانهای شمیرانات با 270 میلیون تومان و ورامین با 140 میلیون تومان در صدر جدول قرار گرفتند.

*اولین نماز جمعه مستقل در بخش رودهن برگزار می شود

reza taherkhaniبخشدار رودهن گفت: بعد از تصویب شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران، اولین نماز جمعه بخش رودهن در جمعه هفته جاری برگزار می شود.

رضا طاهر خانی گفت:به حول قوه الهی و توجهات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین همت مسئولان امر از جمله ریاست محترم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا یاسینی، بخش رودهن از این پس صاحب نماز جمعه مستقل خواهد شد و در روز جمعه 24 مرداد ماه 93 اولین نماز جمعه مستقل بخش رودهن برگزار خواهد شد.
وی افزود:برپایی نماز جمعه از آرزوی دیرینه مردم بخش رودهن بود که امروز این آروز به تحقق پیوسته و از این پس شاهد برپایی این فریضه الهی در سطح بخش رودهن خواهیم بود.
بخشدار رودهن ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین توسلی امام جمعه مشترک مناطق پردیس و رودهن گفت: پیش از این نماز جمعه مشترک رودهن، بومهن و پردیس در شهر بومهن برگزار می شد که با توجه با استقلال رودهن دربرپایی نماز جمعه و رعایت فاصله شرعی بین رودهن و بومهن ،نماز جمعه بومهن نیز به پردیس انتقال یافت.
طاهر خانی افزود: نماز جمعه رودهن به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین مدیح اولین امام جمعه رودهن در مسجد حضرت علی بن ابیطالب (ع) رودهن برگزار خواهد شد.
وی در پایان از تمامی مردم مومن و ولایت مدار بخش رودهن جهت حضور پور شور در این فریضه الهی دعوت به عمل آورد و گفت:برپایی نماز جمعه در سطح بخش رودهن موجب برکات زیادی برای منطقه خواهد شد و حضور مستمر در آن از سفارشات پامبر گرامی اسلام(ص) وامام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 
شایان ذکر است؛ حجت الاسلام و المسلمین مدیح که از ائمه جمعه با سابقه به شمار می رود پیش از این امام جمعه شهرستان تفت در استان یزد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا