رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند:

3500 خانواده تحت پوشش بهزیستی دماوند هستند/ توزیع 1060 سبد کالا بین خانواده‌های نیازمند بهزیستی دماوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه 3500 خانواده تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند، گفت: حدود 1060 سبد کالا بین خانواده نیازمند بهزیستی شهرستان دماوند توزیع می‌شود.

فاطمه حاجی خانزادی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار کرد: در اداره بهزیستی شهرستان دماوند سه هزار و 500 خانواده تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند، از کل این رقم هزار و 460 نفر معلول هستند و مابقی زنان سرپرست خانوارند که هر کدام متولی خانواده خودمی‌باشند که به نوعی پدر خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به طور کلی زنان سرپرست خانوار به بانوانی اطلاق می‌شود که همسرشان فوت شده یا از کار افتاده باشد یا بد سرپرست باشند یا طلاق گرفته‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: در 18 اسفندماه امسال جشن گلریزانبا همت و همیاری مسئولان شهر و با حضور مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران برگزار شد و ماحصل آن جمع‌آوری 260 میلیون تومان کمک‌های مردمی بود.

حاجی خانزادی گفت: جمیع این مبالغ در همان شب به حساب مشارکت‌های سازمان بهزیستی استان تهران با کد شناسه دماوند واریز شد که یقیناً براساس نیت خیرین هزینه خواهد شد.

وی گفت: بخش اعظم این مبلغ جهت تهیه سبد کالا ویژه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی صرف و تحویل داده می‌شود.

*ارزش ریالی سبد کالا برای هر خانواده 250 هزار تومان برای هر خانواده است/ بخشی از کمک‌های شورای مشارکت مردمی دماوند به مراکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست و معلولان تعلق خواهد گرفت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت: تقریباً یک هزار و 60 خانواده که تحت پوشش بهزیستی شهرستان دماوند هستند و نامشان در بانک اطلاعاتی سازمان ثبت است سبد کالای خود را دریافت می‌کنند، ارزش ریالی سبد کالا 250 هزار تومان برای هر خانواده خواهد بود.

حاجی خانزادی عنوان کرد: بخشی از این مشارکت‌ها به مراکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست و مراکز نگهداری معلولان شهرستان تعلق خواهد گرفت که صرف هزینه‌های درمانی، معیشتی و پوشاک آنها می‌شود.

وی تأکید کرد: خیرین بدانند که این مبالغ دقیقاً براساس نیات آنها هزینه خواهد شد و جمیع آن از طریق شورای مشارکت شهرستان که 6 نفر از معتمدین شهرستان هستند و در جشن گلریزان حضور داشتند نظارت و بررسی خواهد شد همچنین بهزیستی استان تهران نیز در این زمینه اتفاق نظر دارد و در هزینه کردها حضور خواهند داشت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی خوبی را نداریم اما مددجویان مستمری ماهانه و عیدی خود را دریافت خواهند کرد که از محل اعتبارات سازمانی است.

حاجی خانزادی تصریح کرد: بحث خیرین کاملاً متفاوت است و اگر مراسم گلریزان برگزار نمی‌شد یقیناً این سبد کالا که هزار و 60 خانواده را می‌تواند پوشش دهد تأمین نمی‌شد.

*بسیاری از مددجویان بهزیستی دماوند در قسمت معلولان هزینه‌های درمانی بالایی دارند

وی ادامه داد: کمک‌های دیگر شامل خرید ویلچر برای معلولان با کمک خیرین، تأمین بخشی از هزینه‌های درمان مددجویان هستند، گفت: بسیاری از مددجویان بهزیستی مخصوصاً در قسمت معلولان هزینه‌های درمانی بالایی دارند، همچنین وسایل توانبخشی مثل واکر، ویلچر و عصا و سمعک که هزینه دارند بخش اعظمشان توسط خیرین تأمین می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند تصریح کرد: برای نوروز همکاران مبالغی که 18 اسفند جمع‌آوری شد را برای خریداری وسایل و مواد غذایی و بسته‌های حمایتی هزینه می‌کنند و از 25 اسفند مرحله توزیع آغاز و تا 20 فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا