راه اندازی ستاد بازسازی عتبات در رودهن

dsc06729جلسه هیات امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن به منظور راه اندازی این ستاد در بخش رودهن با حضور امام جمعه، بخشدار و همچنین اسماعیل بیگی قائم مقام استاندار تهران در ستاد عتبات عالیات استان تهران در دفتر امام جمعه بخش رودهن و توابع برگزار شد.

به گزارش تارود، اسماعیل بیگی قائم مقام استاندار تهران در این جلسه گفت: در سال 82 و همزمان با سقوط رژیم بعثی عراق هیچگونه امکانات رفاهی و سیاحتی درعتبات عالیات کشور عراق وجود نداشت و زائرینی که برای زیارت به این کشور مسافرت می کردند از وضعیت موجود گله و شکایت داشتند.
وی افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری ستاد بازسازی عتبات عالیات راه اندازی شد که بهسازی اماکن مذهبی عراق و همچنین آسایش زائرین در این کشور دردستور کار این ستاد قرار گرفت.
قائم مقام استاندار تهران در ستاد عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه فضاهای موجود در حرم ائمه معصومین برای زیارت زائران بسیار کم و ناچیز بود گفت: یکی از برنامه های اصلی این ستاد توسعه حرمین ائمه معصومین بود که خوشبختانه با لطف خدا و یاری مردم تا به امروز به وضعیت مطلوبی رسیده و امکانات رفاهی و بهداشتی نیز در اختیار زائران قرار گرفت.
اسماعیل بیگی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های ستاد بازسازی عتبات عالیات طرح احداث صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف اشرف است که در حال احداث می باشد.
وی اظهار داشت: این طرح220 هزار متر مربع متراژ دارد که 100 هزار مترآن شبستان و صحن و مابقی آن امکاناتی از جمله کتابخانه، موزه و امکانات رفاهی دیگر با طراحی ایرانی اسلامی بنا خواهد شد که از افتخارات ایران اسلامی به شمار میرود.
در ادامه این جلسه بخشدار و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن گفت: مردم ایران اسلامی همیشه و همه حال ارادت خود را به خاندان پیامبر گرامی اسلام نشان دادند.
رضا طاهرخانی گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ایران اسلامی با سلاح ایمان در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند و با توسل به ائمه اطهار (ع) در غالب پیشانی بندها و رمزهای عملیات های مختلف که به نام ائمه (ع) زینت بخش بود به جنگ دشمن بعثی رفتند.
وی ارادت مردم ایرانی اسلامی به امام حسین(ع) را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: در هیچ جای دنیا چنین حال و هوای که در ایام محرم وجود دارد دیده نشده و نخواهد شد و امیدواریم که ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن نیز با حضور گسترده همین مردم مومن در سطح استان تهران بدرخشد.
بخشدار و رئیس ستاد عتبات عالیات بخش رودهن در پایان گفت: رابطین ستاد عتبات عالیات در ایام عزاداری امام حسین(ع) با حضور در حسینیه ها نسبت به شناسایی افراد خیر و همچنین جمع آوری نذورات مردمی اقدانم نمایند.
درادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مدیح امام جمعه بخش رودهن نسبت به افتتاح دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن در دهه اول محرم و همچنین برگزاری مراسم پرچم گردانی در حسینیه های سطح بخش رودهن تاکید کرد.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا