تعداد بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر آبسرد به نمادی برای توجیه شهرهای دیگر شده است/ برخی از شهرداری‌ها نیروهای بسیاری را جذب کرده و فقط پرداخت حقوق دارند/ 96 درصد بودجه شهرداری آبسرد هزینه جاری شده که آفت بزرگی به شمار می‌رود

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران با بیان ابنکه تعداد بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر آبسرد به نمادی برای توجیه شهرهای دیگر شده است، گفت: برخی از شهرداری‌ها نیروهای بسیاری را جذب کرده و فقط پرداخت حقوق دارند و 96 درصد بودجه شهرداری آبسرد هزینه جاری شده که آفت بزرگی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، هادی گورابی در مراسم تودیع و معارفه شهردار آبسرد اظهار داشت: تعداد بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر آبسرد تبدیل به نمادی برای توجیه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای دیگر شده است.

وی افزود: باید همه مسئولان شهرستان به حوزه ساخت و سازها دقت کنند، محیط زیست و زیستگاه‌های طبیعی به ویژه در آبسرد شش‌های تنفسی استان هستند که با ساخت و ساز سودجویان در آنها به استان صدمه وارد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران گفت: موضوع مهم دیگر برای مسئولان؛ رعایت ملاک‌های امانتداری و دینداری، کفایت و کارآمدی، شفافیت فرآیندها، شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با عوامل آنهاست.

گورابی ادامه داد: مردمی بودن و فسادستیز بودن از مهمترین خصوصیات یک مسئول است، علم داشتن و مقابله با فساد در راس یک مجموعه یا سازمان، دو آیتم مهم در فسادستیزی به شمار می‌روند. نبود علم و عمل در کنار هم خود باعث باز شدن یک باب از فساد می‌شود.

وی تصریح کرد: سطح گسترده خدماتی که باید به مردم داده شود احتیاج به علم مرتبط با موضوع دارد، مدیریت حوزه‌های مختلف اعم از معماری و شهرسازی، فضای سبز، آرامستان‌ها و… همگی نیاز به علم و تجربه دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران اضافه کرد: رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری از دیگر مواردی است که مسئولان و مدیران و شهرداران باید مدنظر قرار دهد.

گورابی گفت: مجموعه شهرداری ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد و خط مقدم میدان نبرد در کارها و مسئولیت‌ها است، شاید فعالیت‌های سازمان‌های دیگر از نزدیک لمس نشود اما فعالیت شهرداری‌ها در نزد مردم ملموس است لذا در کنار مردم بودن و عدالت گستر بودن خدمات مخصوصا در نقاط محروم باید در اولویت باشد.

وی بیان داشت: در شهرداری نسبت به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی غفلت شده است، در توسعه پایدار باید همه آیتم‌ها متوازن با هم رشد کنند در غیراین صورت توسعه پایدار شکل نگرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران افزود: جهاد تبیین و بیان دستاوردها موضوع بسیار مهمی است زیرا آسیبی که به کشور وارد می‌شود ناشی از حمله و هجمه شدید به دستاوردهای نظام است لذا باید در احکام جدید قید شود همچنین باید از کارهای نمایشی پرهیز و به سمت کار واقعی رفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: شهرداری‌ها شکل گرفتند تا به مردم و شهر خدمات بدهند اما اکنون در استان تهران و کشور شاهد این هستیم که شهرداری‌ها در حال اداره خودشان هستند. به طور مثال برخی از شهرداری‌ها نیروهای بسیاری را جذب کرده‌اند و پرداخت حقوق آنها را یکی از عملکرد‌های خود می‌دانند.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران تصریح کرد: در شهر آبسرد در سال گذشته تا دی‌ماه، 4 درصد از بودجه به حوزه عمرانی تخصیص داده شده و 96 درصد به حوزه جاری هزینه شده که آفت بزرگی به شمار می‌رود زیرا شکل گیری این مجموعه از ابتدا با هدف خدمت‌گذاری به مردم بوده است.
وی اضافه کرد: شهر آبسرد به لحاظ توریستی و گردشگری بودن می‌تواند بسیار درآمدزا باشد و برای شهر و مردم آن هزینه شود.

گورابی گفت: دوران سرپرستی شهرداری بسیار سخت است زیرا هنوز ثبات مدیریتی اتفاق نیافتاده است اما امید است با همدلی و وفقاق در شهرستان، شهردار جدید آبسرد به بهترین شکل خدمترسانی کند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل