مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران:

تعداد بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر آبسرد به نمادی برای توجیه شهرهای دیگر شده است/ برخی از شهرداری‌ها نیروهای بسیاری را جذب کرده و فقط پرداخت حقوق دارند/ 96 درصد بودجه شهرداری آبسرد هزینه جاری شده که آفت بزرگی به شمار می‌رود

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران با بیان ابنکه تعداد بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر آبسرد به نمادی برای توجیه شهرهای دیگر شده است، گفت: برخی از شهرداری‌ها نیروهای بسیاری را جذب کرده و فقط پرداخت حقوق دارند و 96 درصد بودجه شهرداری آبسرد هزینه جاری شده که آفت بزرگی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، هادی گورابی در مراسم تودیع و معارفه شهردار آبسرد اظهار داشت: تعداد بالای ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر آبسرد تبدیل به نمادی برای توجیه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای دیگر شده است.

وی افزود: باید همه مسئولان شهرستان به حوزه ساخت و سازها دقت کنند، محیط زیست و زیستگاه‌های طبیعی به ویژه در آبسرد شش‌های تنفسی استان هستند که با ساخت و ساز سودجویان در آنها به استان صدمه وارد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران گفت: موضوع مهم دیگر برای مسئولان؛ رعایت ملاک‌های امانتداری و دینداری، کفایت و کارآمدی، شفافیت فرآیندها، شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با عوامل آنهاست.

گورابی ادامه داد: مردمی بودن و فسادستیز بودن از مهمترین خصوصیات یک مسئول است، علم داشتن و مقابله با فساد در راس یک مجموعه یا سازمان، دو آیتم مهم در فسادستیزی به شمار می‌روند. نبود علم و عمل در کنار هم خود باعث باز شدن یک باب از فساد می‌شود.

وی تصریح کرد: سطح گسترده خدماتی که باید به مردم داده شود احتیاج به علم مرتبط با موضوع دارد، مدیریت حوزه‌های مختلف اعم از معماری و شهرسازی، فضای سبز، آرامستان‌ها و… همگی نیاز به علم و تجربه دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران اضافه کرد: رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری از دیگر مواردی است که مسئولان و مدیران و شهرداران باید مدنظر قرار دهد.

گورابی گفت: مجموعه شهرداری ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد و خط مقدم میدان نبرد در کارها و مسئولیت‌ها است، شاید فعالیت‌های سازمان‌های دیگر از نزدیک لمس نشود اما فعالیت شهرداری‌ها در نزد مردم ملموس است لذا در کنار مردم بودن و عدالت گستر بودن خدمات مخصوصا در نقاط محروم باید در اولویت باشد.

وی بیان داشت: در شهرداری نسبت به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی غفلت شده است، در توسعه پایدار باید همه آیتم‌ها متوازن با هم رشد کنند در غیراین صورت توسعه پایدار شکل نگرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران افزود: جهاد تبیین و بیان دستاوردها موضوع بسیار مهمی است زیرا آسیبی که به کشور وارد می‌شود ناشی از حمله و هجمه شدید به دستاوردهای نظام است لذا باید در احکام جدید قید شود همچنین باید از کارهای نمایشی پرهیز و به سمت کار واقعی رفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: شهرداری‌ها شکل گرفتند تا به مردم و شهر خدمات بدهند اما اکنون در استان تهران و کشور شاهد این هستیم که شهرداری‌ها در حال اداره خودشان هستند. به طور مثال برخی از شهرداری‌ها نیروهای بسیاری را جذب کرده‌اند و پرداخت حقوق آنها را یکی از عملکرد‌های خود می‌دانند.

مدیرکل دفتر امور شهری استاندار تهران تصریح کرد: در شهر آبسرد در سال گذشته تا دی‌ماه، 4 درصد از بودجه به حوزه عمرانی تخصیص داده شده و 96 درصد به حوزه جاری هزینه شده که آفت بزرگی به شمار می‌رود زیرا شکل گیری این مجموعه از ابتدا با هدف خدمت‌گذاری به مردم بوده است.
وی اضافه کرد: شهر آبسرد به لحاظ توریستی و گردشگری بودن می‌تواند بسیار درآمدزا باشد و برای شهر و مردم آن هزینه شود.

گورابی گفت: دوران سرپرستی شهرداری بسیار سخت است زیرا هنوز ثبات مدیریتی اتفاق نیافتاده است اما امید است با همدلی و وفقاق در شهرستان، شهردار جدید آبسرد به بهترین شکل خدمترسانی کند.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. ايا ابسرد ،اب كافي براي زراعت دارد؟
    ………. ،كشاورزان قدرت فروش محصولي را هزينه توليد ان بيشتر از فروش مي باشد را دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا