مدیرعامل اتحادیه مسکن شهرستان دماوند:

تعاونی مسکن مهر 2 شهر آبعلی همچنان درگیر روال اداری در شهرداری جهت ساخت است

مدیرعامل اتحادیه مسکن شهرستان دماوند گفت: تعاونی مسکن مهر 2 شهر آبعلی همچنان درگیر روال اداری در شهرداری جهت ساخت است.

رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: تعاونی مسکن مهر 2 واقع در آبعلی، شانزدهم بهمن ماه 86 به ثبت رسید و با احراز شرایط مسکن مهر متقاضیان ثبت نام کردند، اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن در آبعلی شدند.

وی افزود: چند زمین برای هدف مذکور جانمایی شد، چندین مورد با مشکل مواجه بود و دو زمین تا مرحله جواز صادر شد اما از آنجایی که بنیاد مسکن به بانک بدهکار بود وام به آن تعلق نگرفت.

مدیرعامل اتحادیه مسکن شهرستان دماوند عنوان کرد: تلاش شد تا با طی روال اداری بتوان از طریق تعاونی مسکن تسهیلات پرداخت شود که در همان زمان دولت توقف مسکن مهر را اعلام کرد، از آن تاریخ تا سال 94 زمان برد و بنیاد مسکن با محکومیت در سازمان بازرسی ملزم شد که زمین را به تعاونی آبعلی واگذار کند.

اسماعیلی بیان کرد: زمینی به تعاونی مسکن مهر 2 واقع در آبعلی واگذار و مبلغ زمین دریافت شد اما از آن تاریخ تا کنون تعاونی موفق با ساخت نشد زیرا یک روال اداری اشکال دار در شهرداری و تعاونی وجود دارد.

وی گفت: شهرداری مدعی است که استانداری به تعاونی مهر اجازه ساخت و ساز نداده، طی توافقی در استانداری اعلام کردیم که دیگر به اسم مهر ساخت و ساز نشود اما به نام تعاونی مسکن دماوند حومه دوخانه ساخته می‌شود و از روال مسکن مهر خارج شده است.

مدیرعامل اتحادیه مسکن شهرستان دماوند گفت: از سال 94 تا 96 کمیسیون ماده 5 این پروژه را ستاره‌دار کرد و به دنبال این بودند که از این حالت خارج شود اما تعاونی مسکن شروع به ساخت کند.

اسماعیلی بیان کرد: در سال 96-97 طرح تفضیلی شهر آبعلی ابلاغ شده و از این مدت پیگیری‌ها صورت گرفته اما طی یک توافقی در شهرداری آبعلی به بن بست خورده است، مقرر بوده طی توافق 60 درصد از زمین 3.5 هکتاری خریداری شده توسط تعاونی به شهرداری داده شود و 40 درصد سهم تعاونی باشد و برای آنها ساخته شود.

وی افزود: از تاریخ مذکور تاکنون این توافق هنوز امضا نشده است و مشکلات فنی در حال اصلاح بود و بخش حقوقی با مشکل برخورد کرد، حقوقی شهرداری عنوان می‌کند که شما تعاونی مسکن مهر 2 هستید و باید به راین اساس ساخت و ساز شود.

مدیرعامل اتحادیه مسکن شهرستان دماوند تصریح کرد: در جلسات اعلام کرده‌ایم که تعاونی مسکن مهر 2 چندین بار برای ساخت اقدام کرده است اما شهرداری از فعالیت جلوگیری کرده است و در حالی که در کاغذ مهر 2 را عنوان می‌کند، اما در عمل می‌گوید نباید ساخته شود، در این خصوص گره ایجاد شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر شهرستان دماوند سه پروژه وجود دارد که یکی در مهرآباد به نام شهرک ولیعصر و دیگری دماوند به نام مهر امام رضا است، یک مورد دیگر نیز در آبسرد به نام تعاونی مهر 3 آبسرد وجود دارد.

وی گفت: در مهرآباد تعاونی‌های شهرستان دماوند در زمان خود خانه‌ها را ساختند و تحویل دادند، در مهرآباد سه تعاونی از سرریز تهران‌اند که به مشکل خورده بودند.

مدیرعامل اتحادیه مسکن شهرستان دماوند بیان کرد: این سه تعاونی مهرآباد همچنان در دادگاه‌ها و مراجع قضایی پرونده دارند و مشکل آنها به این زودی‌ها حل نمی‌شود، در دماوند پروژه دو تعاونی نیمه تمام باقی مانده است، تعاونی مهر یک 30 واحد نیمه تمام و تعاونی مهر هفت نیز 110 واحد نیمه تمام دارد که تا هشت ماه آینده به شرطی که مشکل متقاضی پیدا نکنند ساخته و تحویل داده می‌شوند.

اسماعیلی عنوان کرد: به طور کلی در شهرستان 800 واحد مسکن باقی مانده است، پروژه 500 واحدی وزارت دفاع همچنان بلاتکلیف است. و آماده سازی شانزده هکتاری همچنان بلاتکلیف می‌باشد واحدها آماده تحویل می‌باشد قابل تردد مناسب نمی‌باش

وی تصریح کرد: ساخت کلانتری مهرآباد رودهن مسکن مهر وظیفه شهرداری می‌باشد و زیر نظر ناجا است، در دماوند ناجا بودجه را از راه و شهرسازی تأمین کرده و در 90 درصد با مشکل برخورد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا