مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران:

تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای دماوند و رودهن در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود/ شهرهای کیلان و آبسرد برای طرح فاضلاب شهری ردیف‌های استانی و ملی ندارند

مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای دماوند و رودهن در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود، گفت: شهرهای کیلان و آبسرد برای طرح فاضلاب شهری ردیف‌های استانی و ملی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمد یوسف پورنعمتی در سومین نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران برای محدوده بتن به مساحت 15789 و برای 476 هزار و 989 هزار نفر به طول 1200 کیلومتر خط انتقال با حدود 100 حلقه چاه از شمشک تا فیروزکوه را خدمات آب‌رسانی و فاضلاب را پیگیری می‌کند و در محدوده چهار فرمانداری شمیرانات، دماوند، پردیس و فیروزکوه در حال ارائه خدمات است.

وی بیان کرد: دماوند حدود 36 درصد مجموعه شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران را به خود اختصاص داده است، شهرهای دماوند، رودهن، آبعلی، آبسرد و کیلان جزو محدوده شهری در حوزه فرمانداری شهرستان دماوند است.

مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران ادامه داد: شهرستان دماوند در فاضلاب به دلیل نداشتن اعتبار صفر درصد جمعیت تحت پوشش فاضلاب را دارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای طرح‌های فاضلاب است.

*سهم دماوند صفر درصدی به دلیل نداشتن اعتبار از شبکه فاضلاب شهری

پورنعمتی عنوان کرد: در کل کشور حدود 51 درصد و در استان تهران 49 درصد از شبکه فاضلاب شهری برخوردارند که سهم دماوند صفر درصد است.

وی ادامه داد: شهر دماوند نیازمند 250 کیلومتر اجرای شبکه فاضلاب و هفت کیلومتر خط انتقال و تصفیه خانه 16 هزار مترمکعبی در شبانه‌روز دارد که برای اجرای آنها به 282 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: برای طرح فاضلاب شهر رودهن 105 کیلومتر خط شبکه و 6 کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه 25 هزار متر مکعبی را باید احداث کنیم که برای اجرای آن در رودهن به 256 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، برای کیلان و آبسرد نیز حدود 96 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پورنعمتی با اشاره به اعتباری که تاکنون برای اجرای پروژه‌های فاضلاب تخصیص داده شده است، افزود: در شهرهایی که ردیف ملی برای اجرای پروژه فاضلاب دارند همچون شهر رودهن سال گذشته هفت میلیارد و امسال نیز 18 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

*برای تأسیسات فاضلاب شهر دماوند 275 میلیارد تومان اعتبار نیاز است/ برای شهر رودهن 150 میلیارد تومان اعتبار جهت احداث 25 هزار مترمکعب تصفیه‌خانه نیاز است

وی تصریح کرد: برای تأسیسات فاضلاب شهر دماوند 275 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که طرح فاضلاب دماوند ردیف استانی دارد، اما شهرهای کیلان و آبسرد ردیف‌های استانی و ملی ندارند و نیازمند اعتبار هستند که از منابع داخلی قابل تأمین نیست.

مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران ادامه داد: تمامی مطالعات انجام شده، مجوزهای لازم اخذ شده و تصفیه خانه‌های شهر رودهن و دماوند طراحی شده‌اند.

پورنعمتی گفت: فرمانداری دماوند پیگیر پیش فروش انشعاب فاضلاب دماوند بوده و ردیف استانی را داشتیم اما هیچ‌گونه اعتباری تخصیص داده نشده و پیگیر سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی شدیم، سه بار آگهی فراخوان عمومی انجام شد که هیچ‌کدام به نتیجه‌ای نرسید و تنها راه چاره پیش فروش انشعاب فاضلاب بود.

وی بیان کرد: برای شهر رودهن 150 میلیارد تومان اعتبار جهت احداث 25 هزار مترمکعب تصفیه‌خانه نیاز است.

مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران افزود: چالش‌های اجرای شبکه فاضلاب در نقاط مذکور شامل سنگین بودن بافت منطقه، کوهستانی بودن، جذب خاک کم منطقه، پر شدن چاه‌های جذبی و… است که باید راه حلی برای آن لحاظ شود.

 *اجرای عملیات 7 کیلومتر خط انتقال شبکه فاضلاب شهری در دماوند

پورنعمتی ادامه داد: در دهه فجر کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب شهر دماوند را در دستور کار داریم، عملیات اجرایی 7 کیلومتر خط انتقال در این شهر شروع شده، 28 کیلومتر شبکه فاضلاب نیز شروع شده است.

وی عنوان کرد: در شهر رودهن نیز ارزیابی‌های کیفی انجام شده و در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود، 40 کیلومتر شبکه فاضلاب در رودهن اجرا شده و 2.5 کیلومتر باقی مانده است، همچنین ارزیابی کیفی تصفیه‌خانه مهرآباد نیز در مرحله فراخوان عمومی است.

*عملیات اجرای حدود 1.5 کیلومتر خط انتقال نیروگاه کلان به پردیس

مدیر دفتر فنی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران با اشاره به اقدامات در برنامه ششم توسعه گفت: برای اصلاح شبکه حدود 20 کیلومتر فراخوان شده است، مخزن هزار مترمکعبی در سادات محله شروع شده است، همچنین توسعه شبکه فاضلاب براساس نیاز و فروش انشعابات موجود صورت می‌گیرد.

پورنعمتی گفت: عملیات اجرای حدود 1.5 کیلومتر خط انتقال نیروگاه کلان به پردیس تا فرودین‌ماه سال 99 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا