رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند:

تاکنون دوره‌های آموزشی سیلاب در دماوند تامین اعتبار نشده است/ تامین تجهیزات و آموزش امدادگران در دماوند نیاز به هزینه‌ دارد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه تاکنون دوره‌های آموزشی سیلاب شهری در دماوند تأمین اعتبار نشده است، گفت: تأمین تجهیزات و آموزش امدادگران نیاز به هزینه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سعید طاهری در نشست پدافند غیرعامل شهرستان دماوند در سال ۹۸ با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: مردم و مسئولین شهرستان دماوند با دلسوزی و تلاش‌های فراوان در حال کمک به مردم مناطق سیل زده هستند که این نیاز به قدردانی دارد.

وی افزود: نکاتی که در مورد پدافند غیرعامل گفته شد و مانوری که در سطح شهرستان انجام شد به اذعان مسئولین مانور بسیار خوبی بود اما این را هم باید گفت که مانند هر مانوری این مانور هم نقاط قوت و ضعفی داشت که باید به بررسی آن پرداخت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان این که باید نقاط ضعف را پوشش دهیم، تصریح کرد: اصل انجام مانور هماهنگی دستگاه‌ها است و اگر ناهماهنگی هم وجود دارد باید رفع شود.

طاهری درباره هشدار وقوع سیلاب گفت: بحث هشدار و تخلیه طبق دستور استاندار به عهده ستاد مدیریت بحران و شخص فرماندار و دبیر این موضوع هم نیروی انتظامی است که باید آن را اجرایی کند و آتش‌نشانی هم به عنوان پشتیبان موضوع در نظر گرفته شده اما این که چگونه مردم را از وقوع سیلاب با خبر کنیم راه‌های متفاوتی دارد که یک نمونه آن ارسال پیامک است.

وی درباره اسکان مردم پس از تخلیه تصریح کرد: اداره تربیت بدنی شهرستان دماوند سالن‌های ورزشی مختلفی دارد و از طرف دیگر با توجه به وجه مذهبی شهرستان دماوند تکیه‌های بزرگی در سطح شهرستان وجود دارند که می‌توان مردم را در آن اسکان داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با بیان این که در سطح مدیریت بحران باید تعارف‌ها را کنار گذاشت، ادامه داد: اگر در دستگاهی نقاط قوت یا ضعف وجود دارد باید به دنبال آن رفت و بر طرف کرد.

طاهری ادامه داد: خوشبختانه تعداد زیادی چادر امدادی در شهرستان دماوند وجود دارد و می‌توان در آن اسکان یافت، همان‌طور که استان تهران در سیلاب اخیر به عنوان معین استان خوزستان مشخص شده و تاکنون 90 هزار تخته چادر در آنجا نصب گردیده است.

*تعداد زیادی چادر امدادی در شهرستان دماوند وجود دارد

وی با بیان این که ممکن است اتفاقی که در شیراز رخ داد در شهرستان دماوند هم رخ دهد، بیان کرد: از شهرداری دماوند به خاطر نصب دریچه در نقاط مختلف برای تخلیه آب باید تشکر کرد اما باید این سؤال را پرسید آیا میزان ورودی آب با میزان خروجی آن برابر است؟

این مقام مسئول با طرح این سؤال که ما چه سناریویی برای وقتی ورودی آب شدید شد داریم، افزود: ما باید ببینیم هر دستگاهی مانند نیروی انتظامی و یا هلال احمر در این زمان چه وظیفه‌ای دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: در شهر آق‌قلا طبق گزارش 25 هزار واحد مسکونی در معرض تخریب است که این ممکن است در دماوند هم رخ دهد چرا که خانه‌ها در حریم رودخانه است، ما باید تدابیر خاصی برای این موضوع بی اندیشیم و موضوع را جدی بگیریم.

طاهری خاطرنشان کرد: ما برای هماهنگی بیشتر آماده برگزاری جلسه هستیم، ما باید تمام تمرکز و هزینه را بر روی این مسائل و تأمین تجهیزات قرار دهیم، نباید این موضوع را فراموش نکنیم، ما نیاز داریم تا آموزش‌های لازم را ارائه کنیم چون اگر امدادگر آموزش لازم را نبیند جان خود را به خطر می‌اندازد.

*شهرداری‌ها نسبت به تامین پمپ لجن‌کش در مواقع بحرانی اقدام کنند

وی به بازدید از مسیر دریاچه تار در پی بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما در طول این بازدید شاهد پایین آمدن سطح آب و گل و لای از ارتفاعات بودیم، بنابراین باید تدابیر لازم صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: باید برای تخلیه آب از منازل نیازمند تجهیزاتی مانند پمپ لجن‌کش هستیم و باید به بررسی تجهیزات موجود در شهرداری‌ها بپردازیم.

طاهری از لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص سیلاب خبر داد و بیان کرد: دوره‌های آموزشی در آب‌های خروشان هزینه زیادی به همراه دارد و ما درخواست اعتبار در این خصوص دادیم که متأسفانه تاکنون تأمین اعتبار نشده است.

وی تاکید کرد: در مواقع سیلاب عملیات امداد و نجات به مراتب سخت‌تر است و افراد اگر آموزش تخصصی ندیده باشند در معرض خطرند؛ همچنین جست‌وجو و عملیات نجات برای پیدا کردن اجساد در این خصوص بسیار سخت‌تر از بحث زلزله است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا