دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند:

بازدید 50 هزار نفر از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری دماوند/ اسکان یک هزار نفر در مراکز اقامتی شهرستان دماوند/ تاکنون 100 هزار خودرو در ایام نوروز 98 وارد شهرستان دماوند شده است

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند بازدید 50 هزار نفر از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 100 هزار خودرو در ایام نوروز 98 وارد شهرستان دماوند شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شهرام شریفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند در ایام نوروز، اظهار داشت: با توجه به آمار دریافت شده تا دوم فروردین‌ماه، نزدیک به یکصد هزار خودرو وارد شهرستان شده است.

وی ادامه داد: 50 هزار نفر از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند و تا روز گذشته نزدیک به یک هزار نفر از مراکز اسکان شهرستان همچون مدارس، امامزاده‌ها، مراکز بوم گردی، هتل و هتل آپارتمان‌ها استفاده نمودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به حضور تورهای یک روزه در شهرستان، قطعاً این میزان افزایش خواهد یافت.

شریفی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار نفر ظرفیت اسکان شهرستان در سطح مدارس، حسینه ها و اقامتگاه‌های بوم گردی بود، بیان کرد: در ایام نوروز 98 با تجهیز 70 کلاس در سطح مدارس، 8 اقامتگاه بوم‌گردی، 2 مهمان‌پذیر، یک هتل و یک هتل آپارتمان در مجموع 1800 نفر را می‌توانیم در این مراکز اسکان دهیم.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه این ستاد نسبت به سال گذشته توانسته خدمات مطلوب‌تری را به مسافران و گردشگران ارائه دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات پیش‌بینی شده، استقرار چادرهای هلال‌احمر و امدادرسانی در ورودی شهر، حضور همیشه در صحنه پلیس راهور، استقرار تعمیرگاه صلواتی در ورودی شهر، ارائه خدمات مطلوب‌تر از سال‌های گذشته در بخش اسکان را می‌توان از جمله این خدمات دانست.

وی گفت: ایجاد نوروزگاه‌های مختلف، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی شهر که هم به رونق حوزه صنایع‌دستی کمک می‌کند و هم اینکه مسافران می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

*اجرای موسیقی و آواز سنتی و برنامه‌های فرهنگی در سطح پارک‌ها

وی افزود: شهرداری‌ها در راستای ایجاد شور و نشاط برنامه‌هایی همچون اجرای موسیقی و آواز سنتی و برنامه‌های فرهنگی در سطح پارک‌ها خواهند داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: تهیه بروشور و کتابچه به منظور معرفی شهرستان و برپایی سفره هفت سین در تمام شهرها و روستاها از دیگر اقدامات است.

شریفی با تاکید بر اینکه با آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر هیچ گونه مشکلی در خصوص ارائه خدمات به مسافران وجود ندارد.

لازم به ذکر است شهرستان دماوند 73 اثر ملی و 183 اثر شناسایی شده دارد و این شهرستان با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده که از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، از جنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا