رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند:

بیش از 80 درصد اراضی دماوند ملی و موات می‌باشد/ اخذ سند تک برگی برای 30 درصد اراضی ملی دماوند در سال آینده/ تاکنون بیش از 54 هکتار از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شده است/ بیشترین تصرفات اراضی ملی در منطقه رودهن است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند با بیان اینکه  بیش از 80 درصد اراضی دماوند ملی و موات می‌باشد، گفت: تاکنون بیش از 54 هکتار از اراضی ملی دماوند رفع تصرف شده است.

محمد رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: افرادی که از نقاط مختلف برای خرید زمین یا ویلا به شهرستان دماوند مراجعه می‌کنند، از اسناد دولتی و زمین‌های ملی بی‌خبر هستند و عده‌ای دیگر از این موضوع سوءاستفاده کرده و اراضی را تفکیک می‌کنند، برخی اراضی‌ها حتی تعیین تکلیف نشده‌اند.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود حتماً حتی برای سندهای تک برگ با مدیریت و کنترل اداره ثبت، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و جهاد ملکی را خریداری کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: سودجویان راه‌های سوء استفاده را خوب می‌دانند و با توجه به اینکه بیش از 80 درصد اراضی دماوند ملی و موات است، عقل سلیم حکم می‌کند برای خریداری زمین حتماً به ادارات مذکور مراجعه کنند.

رنجبر با بیان اینکه ابتدای امسال تاکنون حدود 54 و نیم هکتار زمین رفع تصرف شده است که اغلب آنها در رودهن بوده است، بیان کرد: منطقه رودهن به دلیل توسعه و پیشروی در سطح این فرصت را ایجاد کرده که دیوارکشی بدون مجوز ادارات ذی‌ربط صورت گیرد که گاهی در اراضی دولتی است.

*پلاک 11 منطقه گلاهک رودهن هنوز در اختیار جهاد کشاورزی است/ اراضی دولتی منطقه مهرآباد رودهن معمولاً رفع تصرف می‌شوند/ بخشی از اراضی شهر کیلان و محله کردر نیز مورد تهاجم زمین خواران قرار گرفته است

وی ادامه داد: اراضی دولتی منطقه مهرآباد رودهن معمولاً رفع تصرف می‌شوند که علاوه بر این سادات محله، تجرک، گلاهک از دیگر اراضی هستند که عموماً رفع تصرف می‌شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند عنوان کرد: پلاک 11 منطقه گلاهک رودهن هنوز در اختیار جهاد کشاورزی است و حتماً باید استعلام‌های لازم اخذ شود.

رنجبر افزود: زمین‌های مناطق قلعه سنگی، قلعه پا، شیخ شبلی در دماوند اراضی‌هایی هستند که در صدر تصرفات هستند و با متخلفان برخورد می‌شود و بخشی از اراضی شهر کیلان و محله کردر نیز مورد تهاجم زمین خواران هستند که در حال مدیریت برای ممانعت از دست درازی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه حدود 400 میلیارد تومان رفع تصرفات اراضی در قالب 54 و نیم هکتار زمین صورت گرفته است، گفت: لواسان و اطراف تهران اشباع شده و مردم به سمت دماوند روی آورده‌اند، اگر مردم آگاهانه خریداری کنند بعدها با مشکلات مواجه نمی‌شوند.

*پلاک 81 منطقه اصطلک در قالب کمیسیون ماده 12 تهران از اراضی موات اعلام شده است

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند بیان کرد: پلاک 81 منطقه اصطلک پلاکی است که اراضی ملی سنددار را شامل می‌شود که به تازگی در قالب کمیسیون ماده 12 تهران این اراضی موات اعلام کرده است.

رنجبر در ادامه گفت: در منطقه آویشن، پلاک‌های دولت که از طریق منابع طبیعی تحویل شده‌اند گاهی حدی بودند که حدود چندان مؤثر نبودند و تحویل سندها با دقت صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اصلاح هندسی اراضی و اسناد اقدام مهمی است که در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته و تا ده روز آینده نقشه اصلاحی را دریافت می‌کنیم، به احتمال زیاد با زمین‌های دارای مشکلات برخورد می‌شود.

*اخذ سند تک برگ برای 70 درصد اراضی ملی شهرستان دماوند

این مقام مسئول تصریح کرد: منطقه چشمه اعلاء که میراث فرهنگی در اختیار یک شرکت گذاشته بود، رفع تصرف شده است و از لحاظ قانونی اراضی که دارای طرح بوده‌اند و کاری روی آنها انجام نشده پس گرفته می‌شوند.

رنجبر در پایان عنوان کرد: حدود 70 درصد سندهای تک برگی را برای اراضی ملی شهرستان دماوند گرفته‌ایم و 30 درصد باقیمانده تا سال آینده تکمیل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا