فرماندار شهرستان دماوند:

به هیچ وجه نباید از امکانات دهیاری‌ها و شوراها در دماوند به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده شود

فرماندار شهرستان دماوند گفت: به هیچ وجه نباید از امکانات دهیاری‌ها و شوراها در شهرستان دماوند به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  مجید صفری در نشست هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان دماوند و رؤسای شورای اسلامی روستا و دهیاران با اشاره به انتخابات مجلس اظهار داشت: با تمام برنامه ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده، در حوزه انتخابیه شهرستان دماوند و فیروزکوه تمام تلاش‌ها بر برگزاری انتخابات قانونمند و سالم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در راستای هدف مذکور دقیقاً طبق برنامه پیش می‌رویم و تا روز اخذ رأی و بعد از آن تلاش‌ها ادامه دارد.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: تمام عوامل و امکانات در اختیار باید آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات قانونی بر مبنای اصل بی‌طرفی و امنیت کامل را داشته باشند، لذا در ستاد انتخابات شهرستان و حوزه انتخابیه مقدمات برگزاری انتخابات انجام شده است.

صفری تصریح کرد: هر کسی در هر مسئولیت و جایگاهی که قرار دارد باید با هوشیاری کامل تمام مراحل انتخابات را سپری کند،‌ هیچ یک از عوامل به هیچ وجه نباید از امکانات دولت و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به نفع کاندیدا استفاده کنند و باید اصل بی طرفی رعایت شود.

وی ادامه داد: مبنای همه تلاش‌ها در انتخابات قانون است و کسی نباید از آن تخطی کند، حتی بعد از روز انتخابات نیز ضرورت دارد که نسبت به اتفاقات پیرامون هوشیار باشیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: هوشیاری، مراقبت از حوزه استحفاظیِ و قانونمند عمل کردن از ضروریات ایام انتخابات و بعد از آن است، مراحل قبل از اخذ رأی، حین رأی گیری و بعد از آن همه اهمیت خاص خود را دارند و نباید از آنها غفلت کرد.

صفری بیان کرد: تکلیف نامزدها تقریباً مشخص شده و تا چند روز دیگر نتایج قطعی اعلام می‌شود اما اقدامات لازم زودتر از معمول شروع شده است، همچنین انتخاب افراد تعیین و تجهیز شعب انجام شده است.

وی افزود: رسالت اصلی همگان این است که فضای منطقه برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی را آماده کنند؛ برگزاری انتخابات سرلوحه امور همه مسئولان و عوامل است.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: حوزه‌های فرعی نیز در راستای حوزه اصلی به طور همزمان اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده‌اند و امید است با مشارکت یکدیگر از فرصت‌ها بهره‌مند شویم.

*کارکنان دولت در ساعات اداری نمی‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: همدلی، هم افزایی و تقویت روحیه همکاری و وحدت از مؤلفه های پیشرفت کشور و برون‌رفت از مشکلات مخصوصاً در ایام سخت تهدیدها و تحریم‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: طبق قوانین، انتخابات در همه شرایط اعم از بحران، شرایط فوق‌العاده و حوادث طبیعی به‌جز در جنگ خارجی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن مناطق روستایی و مسائل جوی، ضرورت دارد که از هم‌اکنون پیش بینی‌های لازم اندیشیده شود.

جهانشاهی عنوان کرد: وظیفه مجریان انتخابات در این مقطع بسیار سنگین است و عوامل مربوطه نمایندگان دولت در حوزه روستا هستند، همراهی شوراها و دهیاران با کاندیداها ممنوع است اما متأسفانه در برخی نقاط این همراهی وجود دارد.

وی ادامه داد: کارکنان دولت در ساعات اداری نمی‌توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند، مدت زمان تبلیغات کاندیداها هشت روز قبل از روز اخذ رأی تا 24 ساعت از زمان رأی گیری است و از 8 صبح روز پنج شنبه تمام تبلیغات ممنوع است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: در زمینه اخبار و اطلاعات در حوزه روستایی نیاز است بخشدار کمک بیشتری کند،‌ اقدامات لازم طبق یک فرمت مشخص به اطلاع می‌رسد.

جهانشاهی بیان کرد: در تأمین امکانات بخشدار موظف است تجهیزات مناسب، سالم و به روز که نیازهای انتخاباتی را تأمین کند، در اختیار قرار دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا