معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند خبر داد؛

برگزاری ۱۶ نشست هماهنگی انتخابات در دماوند/ تشکیل کمیته مدیریت بحران در امور انتخابات دماوند

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند، از برگزاری ۱۶ نشست هماهنگی انتخابات در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  شاهرخ جهانشاهی در نخستین نشست خبری در حوزه انتخابات، در حضور جمعی از خبرنگاران اظهار کرد: آنچه برای ما در انتخابات ملاک است، انتخاباتی است که از سلامت برخوردار باشد.

وی افزود: هرگونه تبلیغات داوطلبان خارج از زمان مشخص شده توسط قانون، تخلف محسوب می‌شود؛ در این راستا در دادگستری دماوند نیز ستاد پیشگیری از جرائم تشکیل شده و به صورت مداوم به برگزاری نشست‌هایی در این خصوص می‌پردازد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند ادامه داد: ما برای همه افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند، فایلی مشخص کرده و در صورتی که بر خلاف قانون عمل کنند، موضوعات را به ستاد انتخابات منعکس می‌کنیم.

جهانشاهی بیان کرد: پیش از آغاز ثبت‌نام داوطلبان، مقدمات کار در شهرستان دماوند فراهم شده است؛ داوطلبان می‌توانند از روز یکشنبه مصادف با ۱۰ آذرماه، با مراجعه به فرمانداری دماوند و یا وزارت کشور به مدت هفت روز اقدام به ثبت‌نام در این خصوص کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملاک محاسبه سن افراد، شناسنامه اصلی است و اصلاحات شناسنامه باید توسط محاکم قضایی تأیید شود؛ علاوه بر این بر اساس قانون، داوطلبانی با دارا بودن برخی از مشاغل، ۶ ماه پیش از آغاز ثبت‌نام استعفای خود را اعلام کنند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار دماوند تصریح کرد: ما در شهرستان دماوند، بالغ بر ۱۶ نشست هماهنگی انتخابات برگزار کرده و موضوعات مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم؛ به ویژه در بحث زیرساخت‌های مخابراتی تمهیداتی اندیشیدیم و امیدواریم در این دوره با تلاش‌های صورت گرفته، مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

جهانشاهی گفت: با توجه به شرایط آب‌و‌هوایی شهرستان دماوند، کمیته مدیریت بحران نیز تشکیل می‌شود تا در صورت بروز بارندگی و مشکلات جوی، وارد عمل شده و اجازه ندهند که مانعی در این زمینه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: هیچ رسانه‌ای حق جانب‌داری و تبلیغات از داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات را ندارد، اما می‌توانند در خصوص شرایط انتخابات و وظایف نمایندگان مجلس اطلاع‌رسانی کنند؛ علاوه بر این، پس از پایان انتخابات، باید به مطالبه‌گری از فرد منتخب بپردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا