بازسازی عتبات عالیات راوی فرهنگ ایرانی و اسلامی است

reza taher khaniبخشدار و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن گفت : بازسازی عتبات عالیات با نقش آفرینی بسیار پر رنگ ملت ایران، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به تصویر می کشد.

رضا طاهرخانی در مورد تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات در رودهن گفت: ستاد عتبات عالیات این بخش در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به مرکزیت رودهن و همچنین دفاتری نیز در شهر آبعلی و مهرآباد و روستاهای تابعه تشکیل و نخستین جلسه کاری آن پس از افتتاح دفتر ستاد برگزار شد.
بخشدار رودهن در ادامه این مطلب تصریح کرد: چارت اجرایی ستاد عتبات عالیات مشخص شد و در ایام عزاداری امام حسین (ع) شروع به کار کرد و در این راستا استقبال خوبی از مردم ولایت مدار رودهن صورت گرفت.
طاهرخانی با اشاره به تاریخچه تاسیس نهاد بازسازی عتبات عالیات در کشور ، اضافه کرد: شکل گیری این ستاد در سال 82 با برخورداری از شعب در استانهای مختلف با ساختار رسمی و برخورداری از تقسم کار سه مرحله ای انجام شد.
بخشدار و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن در تشریح سیاست های کاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور، ابراز داشت: مرحله اول نظارت و تامین بهداشت در بخش های آبرسانی و روشنایی با بهره مندی از ساختار کوتاه مدت، مرحله دوم مرمت و بازسازی قسمت های تخریبی مانند طلا کاری گنبد ها و مرحله سوم توسعه حرم و رفاهی و درمانی ابعاد تشکیل دهنده سیاست این نهاد ارزشی در حال اجراست .

محبت به ائمه اطهار (ع) ضامن بقاء و اقتدار انقلاب اسلامی است

بخشدار رودهن گفت: محبت به ائمه اطهار (ع) ضامن بقاء و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و بعد از گذشت بیش از هزار و 400 سال هنوز سراسر ایران اسلامی در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان سیاه پوش است.
رضا طاهر خانی توسعه حرم علوی و ساخت صحن حضرت فاطمه (س) به عنوان بزرگترین طرح جامعه اسلامی و بیمارستان امام سجاد (ع) و زائر سرای حضرت فاطمه (س) را بخش دوم سیاست های ستاد بازسازی عتبات عالیات برشمرد و گفت: نقش ایرانیان در بازسازی عتبات عالیات بسیار پر رنگ بوده است.
بخشدار و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش رودهن در ادامه این مطلب افزود: اگر روزی حرمین امامان عسگرین (ع) تخریب شد به همت ایرانی محبان اهل بیت (ع) بازسازی عتبات عالیات شکل وسیع و گسترده ای پیدا کرد و فرصتی ارزشی برای ملت ایران محسوب می شود.
طاهر خانی با تاکید بر اینکه محبت به ائمه اطهار (ع) ضامن بقاء و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: ایرانیان در طول تاریخ همواره جان و مال و زندگی خود را متعلق به ائمه اطهار (ع) می دانستند و بعد از گذشت بیش از هزار و 400 سال هنوز سراسر ایران اسلامی در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان سیاه پوش است.
بخشدار رودهن در خاتمه با بیان این مطلب که سوگواری در ایام محرم در کشورمان به صورت خود جوش است، اظهار داشت: عزاداری ها در ایام محرم و صفر در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در ایران اسلامی هر سال نسبت به گذشته پر شور تر برپا می شود.

انتهای پیام /س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا