در نشست کارگروه حقوق شهروندی شهرستان دماوند مطرح شد؛

مدیرانی که برای حقوق شهروندی ارزش قائل نیستند، باید ترک پست کنند/ بازدیدهای سرزده از ادارات دماوند با قصد مچ‌گیری انجام نمی‌شود

در نشست کارگروه حقوق شهروندی شهرستان دماوند نسبت به بازدیدهای سرزده از ادارات به منظور رفع نواقص و تکریم ارباب رجوع تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در دومین نشست کارگروه حقوق شهروندی شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری با اشاره به حق تشکل و تجمع و راهپیمایی شهروندان اظهار کرد: طبق ماده 46 حقوق شهروندی این حق شهروندان است که آزادانه و با رعایت قانون نسبت به تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها و شرکت در آنها اقدام کنند و از بی‌طرفی دستگاه مسئول و حفاظت از امنیت برخوردار باشند.

وی افزود: اصل 27 قانون اساسی نیز می‌گوید که تشکیل اجتماعات و راهپیمایی بدون حمل سلاح به شرطی که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: ملاک اصلی قانون اساسی است و بقیه قوانین باید در راستای این قانون باشد، نمی‌توان برخلاف قانون اساسی عمل کرد و تمام قوانین پایین دست باید منطبق بر قانون اساسی باشند.

جهانشاهی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ای که در شهرستان دماوند دیده شده است بازدیدی از دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت تا از نحوه اجرای حقوق شهروندی، برخورد با ارباب رجوع و رعایت منشور حقوق شهروندی در آن دستگاه مطلع شویم و اقدامات لازم را به عمل آوریم.

*دستگاه‌های اداری باید خدمات مطلوب و مؤثر به مردم ارائه دهند

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم حقوق شهروندی شامل تکریم و گرامیداشت شهروندان است که در قانون اساسی و دین اسلام نیز از جایگاه والایی برخوردار است، دستگاه‌های اداری باید خدمات مطلوب و مؤثر به مردم ارائه دهند و رضایت ارباب رجوع را حاصل کنند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: اگر مدیری به حقوق شهروندی ارزش قائل نیست بهتر است که در خانه‌اش بنشیند و ترک پست کند، چراکه این موضوع از سیاست‌های مهم دولت و یک قانون است و باید تابع آن باشیم.

جهانشاهی بیان کرد: علاوه بر قوه مجریه، حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع به نظام نیز مرتبط می‌شود، این اصول همیشه در طول تاریخ و از زمان ائمه معصومین (ع) مورد توجه بوده‌اند و امروز نیز نباید از آن غافل باشیم.

*برون سپاری دفترچه تأمین اجتماعی در دماوند باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انجام گیرد/ صدور دفترچه تأمین اجتماعی به طور مستقیم در شعبه تأمین اجتماعی دماوند انجام می‌گیرد

وی افزود: طبق بازدیدی از تأمین اجتماعی دماوند که اخیراً به عمل آمد مقرر شد، نشستی با تأمین اجتماعی داشته و موارد مرتبط با این سازمان مورد بررسی قرار گیرند.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: یک مورد برون سپاری دفترچه تأمین اجتماعی به دفاتر خدمات الکترونیک در رودهن گزارش شده بود، اما با بازدیدی که صورت گرفت شاهد صدور دفترچه به طور مستقیم در شعبه تأمین اجتماعی بودیم و صحت گزارش مذکور باید بررسی شود.

*بازدیدهای سرزده از ادارات دماوند با قصد مچ‌گیری انجام نمی‌شود/ نظارت بر عملکرد ادارات دولتی جزء وظایف ذاتی فرمانداری است

در ادامه این نشست فاطمه فرزام، معاون برنامه‌ریزی و مالی فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: طبق دستور فرماندار از همه ادارات به صورت سرزده بازدید به عمل می‌آید، شاید برخی ادارات تصور کنند که قصد مچ‌گیری داریم اما در واقع اصلاً این‌گونه نیست.

وی افزود: نظارت بر عملکرد ادارات دولتی جزو وظایف ذاتی فرمانداری است و این اقدام در راستای وظیفه فرمانداری صورت می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و مالی فرماندار شهرستان دماوند گفت: بازدید از ادارات به منظور ارزیابی عملکرد آنها، رعایت قوانین و رفع مشکلات است، همه مشکلات البته پیدا نمی‌شود اما بازدید باعث می‌شود که مشکلات ادارات را از نزدیک دیده و سعی کنیم مشکلات آنها رفع شود.

فرزام عنوان کرد: دوست داریم مشکلات ادارات شهرستان رفع و خدمات به بهترین شکل ارائه شود، ایرادات به صورت مکتوب اعلام می‌شود و انتظار رفع آنها در جهت حفظ حقوق شهروندی می‌رود.

وی ادامه داد: در بخش رودهن و بخش مرکزی بازدیدها به طور مرتب و سرزده در طول هفته انجام خواهد شد.

*وجود 37 هزار بیمه شده اصلی و تبعی در شهرستان دماوند/ تأمین اجتماعی شعبه دماوند بیش از 3000 نفر مستمری بگیر دارد/ 42 هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی دماوند هستند

همچنین غفور شجاع، رئیس تأمین اجتماعی شعبه دماوند در این نشست اظهار کرد: در شهرستان دماوند 14 هزار بیمه شده اصلی، 23 هزار بیمه شده تبعی، سه هزار مستمری بگیر و نزدیک به سه هزار نفر بیمه شده‌ی تبعی مستمری بگیر هستند.

وی افزود: مجموعاً نزدیک به 42 هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی دماوند هستند و از خدمات آن بهره‌مندند که سه هزار نفر کارفرما و بقیه بیمه شده هستند.

*شعبه تأمین اجتماعی دماوند کمترین نارضایتی‌ها را دارد

رئیس تأمین اجتماعی شعبه دماوند ادامه داد: شعبه تأمین اجتماعی دماوند کمترین نارضایتی‌ها را دارد و این نشان دهنده تلاش و همکاری مستمر مسئولان و دست‌اندرکاران است.

شجاع عنوان کرد: تنها در شعبه رودهن یک مورد اعتراض در هفته گذشته شاهد شدیم که به سبب غیرحضوری شدن لیست بوده است و دامنه اعتراض آن به دادگاه رسیده است.

وی در پایان گفت: تاکنون طی 11 سال فعالیتم در دماوند چنین اعتراضی را شاهد نبوده‌ام.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا