رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس:

انجام بیش از 6 هزار بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی در دماوند/ ضبط و معدوم بیش از 8 هزار کیلوگرم فرآورده‌های پروتئینی ناسالم در دماوند/ شناسنامه‌دار کردن و پلاک دار جمعیت دامی دماوند در سال آینده با همکاری جهاد کشاورزی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس از انجام بیش از 6 هزار بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار کیلوگرم فرآورده‌های پروتئینی ناسالم در شهرستان دماوند ضبط و معدوم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سید علی امامی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در سال 97 در حوزه بهداشت عمومی و تأمین امنیت، سلامت مواد غذایی و پروتئینی گفت: کارشناسان این اداره طی 6 هزار و 140 مورد بازدید از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی، 8 هزار و 770 کیلوگرم فرآورده‌های ناسالم را معدوم و از چرخه مصرف خارج کردند.

وی افزود: در این راستا 30 فقره پرونده به مراجع قضایی ارسال و رسیدگی به آنها انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور نیز اقداماتی از قبیل تشکیل کلاس‌های آموزشی پایش مداوم واحدهای پرورش طیور، تشدید اقدامات قرنطینه‌ای و واکسیناسیون صورت گرفت.

*آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از واحدهای صنعتی پرورش طیور بیماری مشاهده نشده است

امامی با تاکید بر اینکه در هیچ یک از واحدهای صنعتی پرورش طیور بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است، اضافه کرد: در حوزه کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی 729 هزار و 870 نوبت واکسیناسیون در خصوص جلوگیری از بیماری‌های تب برفکی، بروسلوز، شاربن، هاری، آبله و آنتروتوکسمی صورت گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌های دماوند و پردیس در خصوص برنامه‌های مدنظر این نهاد در سال آینده تصریح کرد: علاوه بر وظایف ذاتی این نهاد در سال آینده شناسنامه‌دار کردن جمعیت دامی و پلاک دار کردن دام‌های منطقه با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان مدنظر قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا