افزایش موج زمین خواری‌ها در رودهن و بومهن

mehdi chamran رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مسئله زمین خواری ها بیشتر در مناطق پیرامونی تهران صورت می گیرد و فرمانداری ها و استانداری ها در کنار قوه قضائیه مسئول رسیدگی به این پرونده ها هستند، گفت: ما نیز قاطعانه ایستاده ایم و در این مسیر در کنار قوه قضائیه خواهیم بود. جای خوشحالی هم داشت وقتی رئیس قوه قضائیه پیام و دستور همکاری در این زمینه صادر کردند.

به گزارش تارود، مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص بیانات مهم رهبر انقلاب درخصوص حفظ محیط زیست و لزوم مقابله با پدیده زمین خواری، عنوان کرد: اظهارات رهبر معظم انقلاب اتمام حجتی بود برای همه مسئولان، نه فقط شورای شهر و شهرداری تهران. امید می رود که همه دستگاه ها از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست گرفته تا شهرداری تهران و شورای شهر تهران و نیروهای مسلح، همگی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری گام بردارند.

 چمران با بیان اینکه مسئله زمین خواری ها بیشتر در مناطق پیرامونی تهران صورت می گیرد و فرمانداری ها و استانداری ها در کنار قوه قضائیه مسئول رسیدگی به این پرونده ها هستند، گفت: ما نیز قاطعانه ایستاده ایم و در این مسیر در کنار قوه قضائیه خواهیم بود. جای خوشحالی هم داشت وقتی رئیس قوه قضائیه پیام و دستور همکاری در این زمینه صادر کردند.

 وی در ادامه خاطر نشان ساخت: مردم بدانند که دیگر شاهد آرایی که گاهی اوقات مبنی بر قطع درختان ارائه می شد، نخواهیم بود. پیگیری هایی که ما انجام داده ایم به این نتیجه رسید که در پروژه ها و پرونده های خاصی که مورد اختلاف هست نیز با تعامل و تدبیر، امور را حل کنند.

 چمران در ادامه یادآور شد: بومهن و رودهن در زمینه زمین خواری ها با مشکل و موجی از این نوع اقدامات روبروست و آنطور که من خبر دارم، دادستانی این مناطق تلاش خارق العاده ای برای مقابله با زمین خواری داشته است. ما نیز در دیداری که از این منطقه داشتیم هم از عملکرد دادستانی تقدیر و هم برای ادامه این روند دعا کردیم تا دیگر پدیده قدیمی زمین خواری برچیده شده و زمین ها برای مردم باقی بماند.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش پایانی اظهارات خود در پاسخ به این سوال که آیا دیگر در تهران شاهد قطع درختان نخواهیم بود، عنوان کرد: انتظار ما همواره از گذشته این بوده که از قطع حتی یک درخت جلوگیری شود. نه تنها درختان را نباید قطع کرد بلکه باید در مسیر غرص درخت نیز گام برداشته شود.

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا