رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق استان تهران:

استقرار کانکس‌های بازرسی تعزیرات در نقاط پرتردد رودهن و گیلاوند باید اجرایی شود

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق استان تهران گفت: استقرار کانکس‌های بازرسی تعزیرات در نقاط پرتردد رودهن و گیلاوند باید اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، بهمن حسن بیگی در نشست بررسی شرایط اقتصادی پس از افزایش قیمت بنزین در فرمانداری دماوند با اشاره به تنظیم بازار اظهار داشت: وظیفه ما این است که بازار را تنظیم کنیم، مردم شاهد گرانی قبل و بعد از افزایش قیمت بنزین هستند.

وی افزود: گرانی قبل از افزایش قیمت بنزین طبیعی و روتین بود و گرانی بر گران‌فروشی تأثیر می‌گذاشت و مصداق بارزی برای رسیدگی به تخلفات نداشت.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق استان تهران ادامه داد: بعد از افزایش قیمت بنزین تحرکاتی به خصوص در سطح منطقه ایجاد شد و با توجه به همکاری با دستگاه‌های مرتبط و نظارتی، گشت‌های مشترک را افزایش داده و تا پاسی از شب بر بازار نظارت و کنترل داریم.

حسن بیگی عنوان کرد: طبعاً گرانی بر تنظیم بازار و در کالا و خدماتی که به مردم عرضه می‌شود تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین حتی‌المقدور سعی می‌کنیم در تنظیم بازار همت گماریم و از نزدیک ناظر تمام تخلفات هستیم.

وی بیان کرد: در رسیدگی به پرونده‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و با توجه به دستورالعمل ستاد تنظیم بازار که به کمیسیون‌های تنظیم بازار و نظارت ابلاغ شده است اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق استان تهران گفت: پایگاه گشت‌های نظارتی و استقرار کانکس‌ها در 5 نقطه از تهران پایه‌گذاری شده است و براساس دستورالعمل مقرر شده است در کل کشور این مهم اجرایی شود.

حسن بیگی عنوان کرد: مقرر بود از تیرماه استقرار کانکس‌ها اجرا شود که تأخیر و تعلل داشتیم اما در پردیس انجام شده و در فیروزکوه مقدمات آن فراهم شده است، در شهرستان دماوند نقاط پرتردد شامل رودهن و گیلاوند است و این حکم باید اجرایی شود.

وی افزود: کانکس باید تا کنون مستقر می‌شد و مردم باید در نقاط پرتردد شهر آن را ببینند، همچنین نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برای گشت‌های مشترک حاضر باشد و قاضی در محل به پرونده رسیدگی کند، در این راستا اقدامی صورت نگرفته اما اتاق اصناف پیگیری‌هایی کرده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق استان تهران تصریح کرد: حجم پرونده‌های سه شهرستان بعد از گرانی نرخ بنزین تفاوتی نکرده است، گران‌فروشی در حد سنگین نداشته‌ایم و افزایش قیمت به اندازه تهران را شاهد نشدیم، افزایش قیمت بنزین تنها در افزایش کرایه‌ها تأثیرگذار بود که آن هم قابل مهار شدن است.

حسن بیگی بیان کرد: با توجه به شرایط سه منطقه گران فروشی در حد چشمگیر نداشتیم و سعی می‌کنیم قیمت‌ها را به قبل برگردانیم، وظیفه دستگاه‌های نظارتی فقط جریمه و جزای نقدی و پلمب واحدها نیست و سعی می‌کنیم با توجه به شرایط با اصناف مدارا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا