رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند:

اداره دارایی دماوند باید مانع فرار مالیاتی شود/ استقرار کانکس‌های بازرسی اتاق اصناف در نقاط پرتردد نیازمند همکاری مسئولان است

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با بیان اینکه اداره دارایی باید مانع فرار مالیاتی شود، گفت: استقرار کانکس‌های بازرسی اتاق اصناف در نقاط پرتردد نیازمند همکاری مسئولان است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا میرزاکریمی در نشست بررسی شرایط اقتصادی پس از افزایش قیمت بنزین در فرمانداری شهرستان دماوند اظهار داشت: رصدهایی که از بازار صورت گرفته نشان می‌دهد که برخی از اقلام همچون مرغ و گوشت به هیچ عنوان افزایش قیمت نداشته‌اند.

وی افزود: در شهرستان‌هایی همچون دماوند باربری‌هایی که سوختشان بنزین است افزایش قیمت اقلام را داشته‌اند و قیمت میوه و برخی اقلام خواه ناخواه افزایش یافته است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند بیان کرد: پیش از گرانی بنزین، قیمت وانت بارها از تهران 80 هزار تومان بود اما این رقم به 150 هزار تومان افزایش یافته است که این موضوع در افزایش نرخ اقلام تأثیرگذار بوده است. طبق برآوردها از 3 تا 15 درصد افزایش قیمت در اقلام داشته‌ایم.

میرزاکریمی عنوان کرد: وعده وعیدهایی به آژانس‌ها در خصوص افزایش سهمیه بنزین داده شده و خواسته رانندگان آژانس‌ها به حق است، در این راستا با بیش از 70 راننده آژانس متضرر در خصوص تأمین بنزین رایزنی شده و نظرشان بر این است که اگر نرخ بنزین همان 1500 تومان باشد تغییر قیمت در کرایه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: برخی رانندگان حدود 7 تا 10 درصد افزایش قیمت خودسرانه داشته‌اند اما آژانس‌ها افزایش نداده‌اند، این افزایش چندان غیرمنطقی نیست و مسافران نیز عادت کرده‌اند اما گرچه نارضایتی دارند به رانندگان حق می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: در جلسه‌ای با اتاق اصناف ایران تصمیماتی در خصوص وانت بارها و آژانس‌های مسافری گرفته شده است.

میرزاکریمی بیان کرد: در خصوص مالیات‌ها نیز بحث و بررسی شد، به برخی از مردم در این زمینه اجحاف می‌شود و این افراد کسانی هستند که واقعاً مایل به پرداخت مالیات هستند اما از سوی دیگر شاهد فرار مالیاتی برخی دیگر هستیم.

وی تصریح کرد: باید بررسی‌های بیشتری نسبت به مالیات صورت گیرد، ما هیچ دخل و تصرفی در مالیات بر ارزش افزوده نداریم و تنها زحمت آن بر گردن ما است در حالی که واریزی‌هایمان را نیز قبول ندارند. اگر این طور است چرا کسبه را به دردسر بی‌اندازیم؟

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند ادامه داد: اداره دارایی باید مانع فرار مالیاتی شود چرا که حق دولت و مملکت باید داده شود، به طور مثال در شهرستان دماوند کارگاه بزرگی وجود دارد که با دستگاه دامداری کارت می‌کشد زیرا دامداری مالیات ندارد.

میرزاکریمی با اشاره به گشت‌های بازرسی ادامه داد: دو اکیپ در صبح و یک اکیپ در بعد از ظهرها فعال بودند که این ارقام دو برابر شده‌اند و در حال حاضر چهار اکیپ در نوبت صبح و دو اکیپ در بعدازظهر گشت را از رودهن تا کیلان و آبسرد و… انجام داده و بازار را رصد می‌کنند.

وی گفت: ما به وظایف خود عمل می‌کنیم و قطعاً بازار را به نحو احسن رصد می‌کنیم، هیچ اقلامی در کشور و شهرستان دماوند با کمبود روبرو نیستند و شاید حتی ذخیره نیز موجود باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند بیان کرد: طبق یک دستورالعمل استقرار کانکس‌های بازرسی اتاق اصناف در نقاط پرتردد دیده شده است اما تعزیرات حکومتی و اصناف دخیل هستند، شهر رودهن و آبسرد مقدمات این مهم را دیده‌اند و نیازمند همکاری‌های مسئولان فرمانداری و شهرداری هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا