بخشدار رودهن خبر داد؛

احداث و تجهیز کتابخانه عمومی در ساختمان تازه تأسیس دهیاری مهرآباد بخش رودهن

بخشدار رودهن از راه‌اندازی سه کتابخانه عمومی در این بخش خبر داد و گفت: کتابخانه عمومی در ساختمان تازه تأسیس دهیاری مهرآباد رودهن احداث و تجهیز شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجید صفری در گفتگویی اظهار کرد: بخش رودهن با بیش از 45 هزار نفر جمعیت، تنها از یک کتابخانه عمومی برخوردار بوده که آن‌ هم متعلق به شهرداری بوده و تا امروز خدمات خوبی به علاقه‌مندان به کتاب و همشهریان ارائه داده است.

وی گفت: با افزایش جمعیت و بزرگ شدن منطقه نیاز مبرم به کتابخانه‌های بیشتری در شهرها و روستاهای بخش رودهن وجود داشت و در همین راستا، در نشستی که با حضور متولیان امر و رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند در بخشداری رودهن برگزار شد، قرار است سه کتابخانه عمومی در بخش رودهن راه‌اندازی شود.

بخشدار رودهن گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن، دو طبقه از ساختمان تازه تأسیس مرکز جامع علمی کاربردی شهرداری رودهن که بدون استفاده است، برای احداث و تجهیز کتابخانه عمومی در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان تهران قرار خواهد گرفت تا هر چه سریع‌تر در توافق‌ با شهرداری رودهن، شاهد ایجاد کتابخانه در این مرکز باشیم و مورد استفاده اهالی قرار گیرد.

صفری افزود: با هماهنگی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند نیز قسمت بزرگی از فضای مجتمع فرهنگی و هنری وصال رودهن که مختص کتابخانه است، توسط اداره کل کتابخانه‌های استان تهران تجهیز می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: این کتابخانه دقیقاً در مرکز شهر و در محیطی فرهنگی واقع شده است و قطعاً مورد نیاز این قسمت از شهر رودهن خواهد بود.

بخشدار رودهن با بیان اینکه باید کتابخانه‌های سیار و محلی را در روستاها فعال کنیم، اظهار داشت: باهمت دهیاری و شورای اسلامی روستای بزرگ و پرجمعیت مهرآباد که دارای هفت هزار نفر جمعیت است، یک طبقه از ساختمان تازه تأسیس دهیاری مهرآباد به احداث و تجهیز کتابخانه عمومی اختصاص یافت.

صفری گفت: با ایجاد این کتابخانه در مهرآباد، اهالی مسکن مهر و دیگر مردم روستاهای اطراف می‌توانند از این امکان مهم در مهرآباد استفاده کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

بخشدار رودهن به نقش تأثیرگذار معتمدان و خیران در تجهیز و ایجاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: قطعاً خیران در حوزه فرهنگ و هنر می‌توانند به کمک بخش کتاب و کتاب‌خوانی بیایند و مسؤولان باید نسبت به شناسایی این افراد اقدام کنند.

صفری از اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران خواست تا نگاه ویژه‌ای به بخش بزرگ و پرجمعیت رودهن داشته باشند و جایگاه رودهن در استان تهران را نادیده نگیرند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا