شهردار دماوند خبر داد؛

اجرای ۶۰ پروژه عمرانی و خدماتی در شهر دماوند/ ساختمان اورژانس در دماوند تا پایان سال تکمیل می‌شود

شهردار دماوند از اجرای ۶۰ پروژه عمرانی و خدماتی در بخش زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت، ترمیم آسفالت معابر، حوزه خدمات شهری و فضای سبز در سطح شهر دماوند خبر داد.

عباس صفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف مهم شهر دماوند، توسعه شبکه معابر است که در صورت این اتفاق توسعه اقتصادی و اجتماعی خوبی را به همراه خود خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از معابر سروسامان گرفته‌اند، در منطقه مهک، شهرک سپاه، منطقه جیلارد، بافت‌های قدیمی دشتمزار و مشاء، اقدامات خوبی در شبکه معابر و دسترسی‌ها انجام شده است.

شهردار دماوند گفت: آخرین فاز بلوار بعثت رو به تکمیل شدن می‌رود و در مرحله نهایی قرار دارد، این پروژه از سال 92 تاکنون در حال اجرا شدن بود، بدنه سازی و پیاده‌روها، فضای سبز و روشنایی دارای اهمیت بود که با اتمام آنها یکی از معبرهای مناسب تعریف می‌شود.

صفری عنوان کرد: خیابان مطهری نیز به اتمام رسیده است، در پروژه خیابان شورا نیمی از خیابان زیرکوه قرار داشت و عملیات سنگینی را موجب شده بود، تعریض بلوار شورا انجام شده و با تعیین تکلیف تصرفات این پروژه به لحاظ عبوری و روشنایی تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به گردشگری بودن شهر دماوند، یک رویکرد قوی گردشگری در بلوار بعثت دیده شده است و طی سال پیشرو بخش‌هایی از این فضا بدنه سازی می‌شود، این اقدام یکی از محل‌های گردشگری مناسب را به مردم ارائه خواهد داد.

شهردار دماوند گفت: اعتبار موجود برای بدنه سازی این پروژه حدود یک و نیم میلیارد است، اما این رقم کافی نیست و سعی می‌کنیم اعتبار بیشتری را تخصیص دهیم.

صفری بیان کرد: از موضوعات دیگر در همین راستا خیابان یادگار امام است که تقریباً تا محل تقاطع فاز یک فرهنگیان پیش رفته است، طرح آن تهیه شده است و نقش بسیار اساسی در حوزه حمل و نقلی و رفع ترافیک بازی می‌کند.

وی افزود: از امتیازات خوب بلوار یادگار امام، فضای سبز و از سوی دیگر باند دوچرخه‌سواری در ضلع شمالی آن است که تا بلوار شورا ادامه خواهد داشت، این ویژگی حوزه ورزشی و گردشگری شهر را تقویت می‌کند؛ علت مسدود شدن این بلوار، نبود اعتبار بود که با تأمین آن بقیه پروژه نیز انجام می‌شود.

شهردار دماوند تصریح کرد: بلوار اصلی مشاء یکی از پروژه‌هایی است که سال‌هاست در دست اجراست و در حال تکمیل شدن است، این پروژه مشکلات بسیاری همچون جابجایی تیرهای برق دارد و در نظر است که کل محور را از تونل تا جاده هراز تکمیل کنیم.

صفری ادامه داد: یک پروژه بسیار خوب و اساسی که انتظار می‌رود از شاهکارهای شهرداری باشد، پل ورودی شهر است که امید است تأمین اعتبار شود، این پروژه در هفته دولت کلنگ زنی شد و طراحی فاز یک و دو آن انجام شده است.

شهردار دماوند گفت: حدود 25 میلیارد اعتبار مورد نیاز این پروژه است و در دسترسی به مرکز شهر و رفع ترافیک بلوار آیت الله خامنه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: دوربرگردان زیر پل شلمبه نیز از دیگر پروژه‌هاست که قرارداد شده است، این پروژه در مداخلات ترافیکی بسیار تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه در منطقه مشاء فعالیت‌های خوبی انجام شده است، افزود: درمانگاه این منطقه به بهره برداری رسمی می‌رسد، در این مکان اقداماتی از حیث توسعه شبکه معابر با مشارکت اهالی انجام می‌شود. در خیابان سپاه نیز اقداماتی در دست اجراست.

صفری گفت: بسیاری از پروژه‌های فضای سبز در دست اجراست که شامل پارک‌های محلی، پارک الهیه، پارک‌هایی در بلوار بعثت و پارک بهاران در میدان 17 شهریور هستند که رو به اتمام هستند، سردر چشمه اعلی نیز در دست تکمیل است.

وی ادامه داد: ورودی غربی تقریباً تکمیل شده است و در مسکن مهر اقدامات مثبتی همچون جدول‌گذاری، آسفالت و فضای سبز انجام شده است، ورودی شرقی نیز تکمیل خواهد شد و قرارداد آن بسته شده است.

شهردار دماوند گفت: بسیاری از پروژه‌ها محلی هستند، تعمیر راه منطقه تیزآب، آسفالت منطقه دشت مزار و منطقه احمدآباد و ساخت سرویس‌های بهداشتی عمومی با کمک هیات‌های امنا برخی از این پروژه‌ها هستند.

صفری بیان کرد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف نیز از این پروژه‌هاست که به مرحله انعقاد قرارداد با یک شرکت خصوصی به مبلغ 20 میلیارد رسیده است. این پروژه قابل توسعه است.

وی افزود: ساختمان اورژانس میدان 17 شهریور تا پایان سال به اتمام می‌رسد، آتش‌نشانی نیز در حال تکمیل شدن است و پروژه‌های دیگری نیز در دست اجرا هستند.

شهردار دماوند بیان کرد: خیابان فرهنگ و میدان سپاه از معضلات ترافیکی شهر بود که رفع شد، همچنین پروژه ترمینال نیز در دست اجرا است.

صفری تاکید کرد: ایستگاه تاکسی نیز بسیار حائز اهمیت بود و باید اجرایی می‌شد تا نابسامانی موجود رفع شود، این مهم نیز تقریباً به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا