تعدیل نیرو در شهرک صنعتی دماوند/ حضور 35 هزار تبعه افغان در دماوند، یکی از عوامل بیکاری است

شهرک صنعتی آئینه‌ورزانمعاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند گفت: متاسفانه به علل مشکلات به وجود آمده برای یکی از واحدهای معتبر، در شهرک‌ صنعتی دماوند تعدیل نیرو داشتیم که در کنار جمعیت بالای اتباع بیگانه، بیکاری را در سطح منطقه افزایش داده است.

شاهرخ جهانشاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود با اشاره به وضعیت اشتغال در سطح شهرستان دماوند اظهار داشت: بیشتر آمار بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که پذیرا ی هر کاری نیستند؛ اما اکثر افراد دیپلم و زیر دیپلم مشغول به‌کار هستند.

وی در ادامه افزود: متأسفانه جوانان پشت میز نشینی را نسبت به کارگری ترجیح می‌دهند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دنبال کارهای اداری هستند و کمتر به دنبال کارهای فیزیکی می‌روند.

جهانشاهی با اشاره به حضور 35 هزار نفر تبعه افغانی مجاز و غیرمجاز در دماوند خاطر نشان کرد: حدود یک سوم جمعیت شهرستان دماوند را این  اتباع افغانی تشکیل می‌دهند که کارهای مختلف را با مزدهای نامتعارف بر عهده می‌گیرند و فرصت و انگیزه کار را از جوانان ایرانی می‌گیرند.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند بیان کرد: با توجه به وجود دو بخش صنعتی در دماوند که شهرک صنعتی شماره دو در حال احداث و واگذاری زمین به واحدهای کارگاهی می‌باشد؛ با مستقر شدن این واحدهای کارگاهی میزان بیکاری در شهرستان دماوند کاهش می‌یابد.

وی از فعالیت 80 واحد کارگاهی در شهرک صنعتی آیینه ورزان و اشتغال هفت هزار نفر در این واحدهای کارگاهی خبر داد و گفت: یکی از شرکت‌های معتبر این شهرک به علل عدم بازاریابی و کمبود قدرت خرید مردم و خرابی در خط تلفن ویژه بازاریابی این شرکت، با دپوی اجناس خود مواجه شده است که به همین دلیل اقدام به تعدیل نیرو کرده است.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند راهکار مقابله با معضلات بیکاری در شهرستان دماوند را تشکیل تعاونی‌ها و کارگاه‌های کوچک عنوان کرد و تاکید کرد: تشکیل چنین کارگاه‌ها و تعاونی‌ها بهترین زمینه برای اشتغال‌زایی جوانان و راه‌حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌باشد.

جهانشاهی در پایان با توجه به وضعیت مطلوب اشتغال در دماوند نسبت به شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: دامداری، کشاورزی، باغداری بخشی از فعالیت‌های مردم دماوند است که به بهبود وضعیت اشتغال کمک می‌کند.

به گزارش تارود شهرستان دماوند شامل 104 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی می‌باشد که 35 هزار نفر معادل یک سوم آن را اتباع افغانی مجاز و غیرمجاز تشکیل می‌دهند. این شهرستان دارای دو منطقه صنعتی یکی با عنوان ناحیه صنعتی آئینه‌ورزان و دیگری شهرک صنعتی در حال ساخت شماره دو می‌باشد که چندین زمین رها شده با سوله از دوران دولت سازندگی و تعطیلی بسیاری از واحدهای آن، وضعیت نامناسب آسفالت خیابان‌ها و خروجی خطرناک این ناحیه از نقیصه‌های بارز تنها ناحیه صنعتی شهرستان دماوند می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا