محمودیه دماوند؛ اراضی ممنوعه برای ورود مردم عادی

ویلاهای آنچنانی در اراضی کشاورزی محمودیه دماوند در حالی است که وزارت کشور کتبا اعلام کرد که اراضی کشاورزی محمودیه دماوند را به عنوان روستا قبول ندارد. این در حالی است که کسی را بجز ویلاداران در محمودیه دماوند راه نمی دهند.

محمودیه بنابر ادعای سایت آن ( از اینجا ببینید) دارای راه آسفالت، دریاچه چند منظوره، شبکه آب رسانی و شبکه برق رسانی می باشد.

انتهای پیام/

*اخبار مرتبط

*محمودیه دماوند؛ نا-آبادی که موانع و پست برق آن جمع شد

*بی‌تکلیفی مزرعه یا روستا بودن محمودیه دماوند و حکایت ساخت‌وسازهای غیرمجاز منصوب به وزارت کشور

*تخریب کلیه بناهای مزرعه محمودیه دماوند+فیلم

*نقش تعاونی وزارت کشور در روستای محمودیه + تصاویر

*محمودیه دماوند؛ اراضی ممنوعه برای ورود مردم عادی

*صدور احکام پرونده ساخت‌وسازهای غیر مجاز در محمودیه

8 دیدگاه

  1. اصلا زمین های محمودیه کشاورزی نیست .تو روستای محمودیه که ویلا ها هستند خاک رسی و خشکی داره که برای باغجه ها ویلا داران خاک دستی و کشاورزی میارند .
    اون تصویر اولی هم که زمین سیب زمینی نشون دادید اصلا در محمودیه نیست . هیچ کشاورزی تو محمودیه وجود نداره . زمین های محمودیه رو خود وزارت کشور فروخته برای ویلا سازی . و اونجا اصلا زمین کشاورزی وجود نداره و نمیشه کشاورزی کرد

  2. متأسفانه اخبار بیست و سی با استناد به گزارش‌های غیر واقعی جهاد کشاورزی و به‌صورت مغرضانه واقعیت‌های منطقه را انعکاس نمی‌دهد.اولاً زمین‌های آنجا از شخص خریداری شده و در اختیار اعضای تعاونی قرار داده شده است. زمین های آنجا از نظر زمین کشاورزی قابلیت حتی درجه بندی هم نداره زیرا فوق‌العاده آهکی می‌باشد و درختکاری فقط وقتی امکان پذیر است که خاک زراعی و کود از جاهای دیگر به آنجا حمل گردد. و درختکاری علاوه بر حفظ محیط زیست در آب و هوای شهر دماوند نیز به دلیل جلوگیری از گرد و غبار تأثیری بسزایی دارد. تنها کار غیر قانونی در آنجا بی ضابطه ساخت و ساز انجام دادن می‌باشد که اون هم با تدبیر فرمانداری و ایجاد دهیاری در آن روستا قابل پیش گیری می‌باشد.

  3. سلام
    من خودم همراه برخی از مسئولان که برای بازدید به مزرعه محمودیه رفته بودند، بودم. دو سه خانه مربوط به 20 سال پیش وجود داشت و بقیه ویلاهای نوساز بودند. به مردم عادی هم اجازه ورود به مثلا روستا داده نمی‌شد و در ورودی مزرعه راه‌بند نصب کرده بودند!
    حتی یک بار که یکی از نمایندگان رفته بود، از کسی که خودش را بومی روستا می‌دانست پرسیده بود که قبرستان روستا کجاست؟ و چند سوال از این دست که نتوانسته بودند جواب بدهند. کاملا مشخص بود که افرادی با هماهنگی جمع شده بودند و مشغول ساخت و ساز بودند. بیشترشان لهجه آذری داشتند و بومی آن منطقه نبودند.

  4. محمودیه در دادگاه تجدید نظر تبرئه شده است …
    فرماندار دماوند گفت: استانداری تهران قائل بر این است که روستای محمودیه از سال ۴۵ جزو روستا و دارای کد آبادی بوده و استانداری تهران نیز به طور رسمی طی نامه‌ای با امضای استاندار به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی این موضوع را منعکس و اعلام کرده است که این روستا در تقسیمات کشوری در دهستان جمع‌ آبرود شهرستان دماوند قرار گرفته، دارای مجوز هیئت وزیران وقت و دارای کد آبادی بوده است.
    .
    محمودی‌فرد ادامه داد: همچنین محمودیه در سال ۴۵ نیز در سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور مد نظر بوده و بر اساس آمارگیری جهاد کشاورزی که در سال ۶۰ صورت گرفت، محمودیه در فهرست نقاط شهرستان دماوند قرار داشته است.
    وی گفت:‌ اختلافاتی که بیشتر در این زمینه وجود دارد، به سبب کاربری زمینی است که در این روستا وجود دارد؛ در این زمینه امور اراضی جهاد کشاورزی شکایتی را تنظیم می‌کند که در دادگاه بدوی این روستا محکوم می‌شود، اما در دادگاه تجدید نظر تبرئه می‌شوند و با توجه به اینکه نامه تبرئه نیز رسیده به ما ارائه شد، فرمانداری نیز طی نامه‌ای آن را به معاونت عمرانی استانداری تهران منعکس کرد و تقاضای راه حل کردیم که جهاد کشاورزی در حال پیگیری است و فرمانداری شهرستان دماوند نیز تخلفات را بررسی و با آن برخورد کرده است

  5. با سلام .. این زمینها در دادگاه تجدید نظر كه با شكایت جهاد كشاورزی طرح دعوا شده بود تبرئه شده . این زمینها در زمان وزارت جناب آقای پورمحمدی كه فردی بسیار دقیق و نكته سنج هستند خریداری و واگذار شده و مطمئن باشید همه جوانب قانونی در نظر گرفته شده.

  6. من نمی فهمم مشکلتون با توسعه یک روستا چیه ؟ اگه اینجا روستا نیست پس چرا فرماندار دماوند گفته از سال 45 روستا بوده؟؟؟؟؟
    خوب اگه اینجا روستاست بزارید روستاها هم مثل شهرها توسعه پیدا کنند!!! یعنی همه جوان ها روستایی باید سرازیر شهرها بشند؟ بزارید روستاها هم توسعه پیدا کنند. جوان ها خانه و امکانات و تفریح داشته باشند.
    خدا خیرتون بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا