صدور احکام پرونده ساخت‌وسازهای غیر مجاز در محمودیه

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: احکام پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در شهر قدس منطقه شهریار و منطقه محمودیه در شهرستان دماوند در مجامع قضایی صادر شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، قباد افشار در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه منطقه محمودیه روستایی کوچک با سکونت چند خانوار بوده است، افزود: این منطقه در اصل یک مزرعه بوده که چند خانوار در این مزرعه سکونت داشتند و تعدادی بنای قدیمی روستایی نیز در این منطقه وجود دارد.
وی گفت: وسعت این منطقه در تعریف روستا نمی‌گنجد بنابراین چگونه امکان دارد محدوده روستایی محمودیه 177 هکتار باشد؟
رئیس سازمان امور اراضی افزود: عده‌ای با عنوان روستا با مجوز وزارت کشور برای 170 هکتار از اراضی این منطقه تغییر کاربری گرفتند که معمولاً این وسعت در تعریف روستا نمی‌گنجد و در اصل به شهر تبدیل‌شده است.
افشار گفت: شهر آبسرد که در مجاورت این منطقه قرار دارد 220 هکتار است پس چگونه ممکن است یک روستای 6 خانواری 177 هکتار وسعت داشته باشد.
وی افزود: پرونده این تخلف در محاکم قضایی در حال پیگیری است و تاکنون بخشی از ساخت و سازها که در اراضی منابع طبیعی بوده، تخریب‌شده است و بخش دیگر که در اراضی کشاورزی است نیز تخریب خواهد شد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور درباره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در شهر قدس شهرستان شهریار هم گفت: در این منطقه اراضی کشاورزی را به محدوده شهری الحاق کردند که بر اساس حکم محاکم قضایی این ساخت و سازها باید تخریب شود.
افشار افزود: در چند روز گذشته مأموران سازمان امور اراضی برای اجرای حکم و تخریب ساخت و سازها به شهر قدس مراجعه کردند که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
وی گفت: میزان تخلفات در اراضی منطقه شهریار به ویژه شهر قدس زیاد است که با همراهی دادستان این منطقه پرونده‌های تخلفات در دست بررسی و پیگیری است.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام/

*اخبار مرتبط

*محمودیه دماوند؛ نا-آبادی که موانع و پست برق آن جمع شد

*بی‌تکلیفی مزرعه یا روستا بودن محمودیه دماوند و حکایت ساخت‌وسازهای غیرمجاز منصوب به وزارت کشور

*تخریب کلیه بناهای مزرعه محمودیه دماوند+فیلم

*نقش تعاونی وزارت کشور در روستای محمودیه + تصاویر

*محمودیه دماوند؛ اراضی ممنوعه برای ورود مردم عادی

*صدور احکام پرونده ساخت‌وسازهای غیر مجاز در محمودیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا