اجرای 4 پروژه عمرانی و خدماتی در روستای اوچونک با اعتباری بالغ‌بر 560 میلیون تومان

ali mojaveriرئیس شورای اسلامی روستای اوچونک از اجرای چهار پروژه عمرانی و خدماتی در این روستا از توابع شهرستان دماوند با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد 600 میلیون ریال در سال 94 خبر داد.

علی مجاوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: در راستای توسعه عمران و آبادانی روستای اوچونک پروژه‌های عمرانی و خدماتی شامل احداث پیاده‌روها و آسفالت مسیر گذرگاه‌های اصلی و معابر عمومی و نصب چراغ روشنایی با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد 600 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی روستا و نیز توسط خود مردم در سال ۹۴ اجرا شده است.

وی افزود: روستای دل‌انگیز اوچونک در شمال شرق شهرستان دماوند و در فاصله 75 کیلومتری پایتخت قرار دارد و گویش محلی اهالیِ این روستا به زبان تاتی است که در حال حاضر حدود 255 خانوار با جمعیتی معادل 715 نفر در این روستا ساکن می‌باشند.

رئیس شورای اسلامی روستای اوچونک ادامه داد: شغل اصلی اهالی روستای اوچونک کشاورزی است که سالیانه در تولید محصولات باغی در سطح شهرستان دماوند نقش بسزایی دارند که این روستا در خوش آب و هواترین منطقه بین کوه‌های زیبا و دره‌ای سرسبز قرار دارد که باغ‌های آن جذابیت خاصی به این روستا بخشیده است.

مجاوری خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با مدیریت کار آمد تعدادی از جوانان روستای اوچونک در شورای اسلامی، شاهد آبادانی بیشتر از طریق اجرای پروژه‌های عمرانی بودیم که این طرح‌ها از محل جذب کمک‌های خیرین مردمی و اعتبارات عمرانی بوده است.

وی پروژه‌های عمرانی روستای اوچونک را شامل احداث تالار چند منظوره حضرت ولی‌عصر (عج) در سه طبقه، ساخت مخزن ذخیره آب شرب با ظرفیت 700 متر مکعب، افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان پایگاه مقاومت بسیج شهدای بدر، افتتاح و بهره‌برداری از دفتر شورای اسلامی روستا، آسفالت معابر اصلی روستا، احداث پیاده‌روها در معابر اصلی روستا، نصب چراغ روشنایی جهت زیباسازی تمام معابر و کوچه‌های روستا است که در طی این چند سال اخیر اجرا شده است، عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی روستای اوچونک ادامه داد: بهره‌برداری از سایت تلفن همراه، گازرسانی به روستا, و اجرای و طرح هادی از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۹۴ مورد بهره‌برداری رسید.

مجاوری به محصولات کشاورزی و باغی روستای اوچونک اشاره کرد و گفت: به طور کلی روستای اوچونک ۶۷۰ هکتار باغ سیب و ۱۵۰ هکتار زیر کشت دیم گندم دارد که ۹۰ درصد سیب درختی و ۷۰ درصد انواع هلو، گردو و زرد آلود شهرستان دماوند از این روستای تأمین می‌شود.

وی طرح آبیاری قطره‌ای را بهترین روش آبیاری باغ‌ها دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و مساعدت دولت به کشاورزان جهت اجرای این طرح به ازای هر یک هکتار، 70 میلیون ریال را مساعدت بلاعوض انگیزه کشاورز را برای تولید بیشتر می‌باشد که اگر فروش محصولات با کمک دولت امکان‌پذیر شود، مشکلات اقتصادی کشاورزان مرتفع می‌گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا