7 نهالستان در دماوند نهال یارانه‌دار توزیع می‌کنند/ صادرات بیش از ۷۰ هزار اصله نهال از دماوند به ترکمنستان/ توزیع تاکنون بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در دماوند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از صادرات ۷۰ هزار نهال از این شهرستان به ترکمنستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نهال در شهرستان دماوند توزیع شده است.

حسین اردلانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اعلام خبر توزیع نهال دارای یارانه اظهار کرد: این نهال‌ها شامل نهال‌های پایه رویشی سیب، گلابی، آلبالو و گیلاس است که مردم باید به مراکز جهاد کشاورزی بخش‌های تابعه مانند رودهن، آبسرد مراجعه کرده و حواله دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه هفت نهالستان دارای مجوز در شهرستان دماوند وجود دارد و با تهیه نهال از این مراکز در صورت تأمین اعتبار بخشی از هزینه‌های را به فرد درخواست کننده بر می‌گردانند، افزود: نهال‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و قیمت‌ها متفاوت و متنوع است.

*شهرستان دماوند پیشرو در زمینه تولید نهال است/ توان ظرفیت تولید سالانه یک میلیون اصله نهال در شهرستان دماوند/ بیشترین نهال‌های توزیعی در شهرستان دماوند سیب و گلابی است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان کرد: ۲۰ هزار نهال از بیستم اسفندماه ۹۷ تا به امروز داده شده است، تولید نهال فراوان بوده و توان صادرات به سایر استان‌ها را هم داریم؛ شهرستان دماوند در این زمینه پیشرو است و توان ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون اصله نهال در شهرستان دماوند وجود دارد.

اردلانی ادامه داد: علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به سایر استان‌ها هم نهال صادر می‌کنیم، حتی امسال به خارج از کشور صادرات داشتیم امسال ۷۰ هزار اصله نهال به ترکمنستان صادر کردیم که بیشترین نهال‌های توزیعی در شهرستان دماوند سیب و گلابی است.

*بهره‌برداران در دماوند برای مقابله با سرمازدگی از دستگاه‌های گرماساز و بخاری‌های باغی استفاده کنند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در خصوص احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی گفت: هنوز احتمال سرمازدگی وجود و کشاورزان باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

اردلانی با بیان اینکه کشاورزان در صورت احتمال سرمازدگی می‌بایست از دستگاه‌های گرماساز و بخاری‌های باغی استفاده نمایند، افزود: باغداران به محض دریافت اطلاعیه هواشناسی مبنی بر سرمازدگی باید از هرگونه آفت‌کش روغنی و پاک ورزی که موجب ایجاد هوا در خاک می‌شود خودداری نمایند و نسبت به آتش زدن شاخ و برگ ناشی از هرس یا کاه و کلش و تولید دود سفیدبه خصوص در ابتدای شب که خطر یخبندان وجود دارد اقدام نمایند.

وی در خصوص پرداخت خسارات مزارع کشاورزی گفت: خسارات کسانی که بیمه بودند صدر صد پرداخت شده و کسانی که بیمه نبودند و تسهیلات زیر ۴۰ میلیون داشتند همه توسط شعب بانک‌های کشاورزی استان تعیین تکلیف شدند. همچنین بهره برداران دارای وام های بیش از ۴۰ میلیون تومان هم از بسته حمایتی استفاده نمودند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل